توزیع ۲۰۰۰ جلد قرآن در کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3918945
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

توزیع ۲۰۰۰ جلد قرآن در کانون‌های مساجد کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از توزیع ۲ هزار جلد قرآن کریم در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ کارتن کتاب به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اهدا شد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر انجام شد که برپایی نمایشگاه «پوشیدگی هنر نیست» در فضای مجازی، تجلیل از بانوان محجبه، تهیه ۱۳ نوع پوستر حجاب و عفاف از جمله این برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره کل با موضوع حجاب و عفاف افزود: برپایی کارگاه تخصصی حجاب و عفاف در سروآباد، برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در استان از جمله برنامه‌های اجرا شده با موضوع حجاب و عفاف بود.

رستمی از توزیع 2 هزار جلد قرآن کریم در سطح کانون های مساجد استان خبر داد و بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 400 کارتن کتاب در سال جاری به کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان اهدا شد.

وی بیان کرد: برگزاری آئین مهرورزی رضوی به مناسبت دهه کرامت، تجلیل از نوجوان هنرمند روستای مالوجه شرکت‌کننده در عصر جدید، تجلیل از 19 کودک و نوجوان روستای قروچای شرکت کننده در جشنواره هنری شفا، اهدای کمک مومنانه به اعضای کانون مساجد استان و تولید محتوا و انتشار گسترده به مناسبت دهه کرامت از دیگر فعالیت‌های انجام شده این اداره کل در استان در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به صورت هفتگی در استان، اعلام کرد: برگزاری سه‌شنبه‌های تکریم شهدا و ایثارگران استان و دیدار و تجلیل از آزادگان فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر نیز از جمله برنامه‌هایی بوده است که با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

رستمی، برگزاری مسابقه پیامکی «حیدر کرار» و «رسم عاشقی»، برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی، اعلام فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» و تولید یک هزار و 833 اثر با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و «در خانه بمانیم» از دیگر اقدامات فرهنگی - هنری استان در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام
captcha