تبیین قیام عاشورا در اولویت برنامه‌های عزاداری باشد
کد خبر: 3919811
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

تبیین قیام عاشورا در اولویت برنامه‌های عزاداری باشد

امام جمعه کامیاران با تأکید بر اینکه تبیین قیام عاشورا باید در اولویت برنامه‌های عزاداری باشد، گفت: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به‌صورت ویژه تشریح آن برای نسل جوان دنبال شود تا الگویی برای جوانان در زندگی باشد.

ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه اهل سنت کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه سخنرانان در این ایام باید معارف دین اسلام و اهل‌بیت(ع) و اهداف قیام امام حسین(ع) را بیشتر تبیین کنند، اظهار کرد: علمای اهل سنت به زیبایی و درستی، محبت به اهل بیت و ائمه را در بیانات خود بیان کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تبیین قیام عاشورا در اولویت برنامه‌های عزاداری باشد، افزود: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به‌صورت ویژه تشریح آن برای نسل جوان دنبال شود تا الگویی برای جوانان در زندگی باشد.

امام جمعه کامیاران با اشاره به اینکه بزرگان اهل سنت، مطالعه در زندگی و سیره امام حسین(ع) و حرکت در مسیر آزادیخواهی وی را رحمت و سرفرازی عنوان کرده‌اند، بیان کرد: امام محمد غزالی(رض) نیز به عنوان عارف بزرگ اهل سنت به صورت ویژه‌ای در نوشته‌های خود، نقش امام حسین(ع) در گسترش دین مبین اسلام را مورد توجه قرار داده است.

وی هدف قیام عاشورا را ایستادگی در برابر ظلم، احیای ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه دانست و گفت: درس آزادگی حسین(ع) امروز در بسیاری از مکاتب دینی دنیا نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ماموستا حسینی با بیان اینکه حقیقت قیام عاشورا اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بوده است، اظهار کرد: امام حسین(ع) خود، اصحاب و فرزندانش را در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد.

وی با تأکید بر شناخت فلسفه کربلا یادآور شد: فلسفه عاشورا نسل به نسل برای مردم بیان شود تا همگان به شکل صحیحی با نهضت امام حسین(ع) آشنا شده و بفهمند که این نهضت الگویی برای تحقق اسلام و مقابله با ظالمان و ستمگران است.

انتهای پیام
captcha