کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش مریوان است
کد خبر: 3920342
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش مریوان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی شهرستان مریوان رای یکی از دغدغه‌های آموزش‌و‌پرورش دانست و گفت: در چند سال اخیر هر چند در جهت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی اقدامات خوبی انجام شده اما این اقدامات متناسب با رشد جمعیت دانش‌آموزی نبوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 11 شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان اظهار کرد: تفاوت بارز شهرستان مریوان با سایر شهرستان‌های استان کمبود فضای آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی شهرستان مریوان رای یکی از دغدغه‌های آموزش‌و‌پرورش دانست و گفت: در چند سال اخیر هر چند در جهت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی اقدامات خوبی انجام شده اما این اقدامات متناسب با رشد جمعیت دانش‌آموزی نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: در ابتدای سال جاری جلسه ویژه‌ای مختص بررسی وضعیت فضای آموزشی شهرستان مربوان در سطح استانداری برگزار شد و تصمیمات خوبی اتخاد شد که این خود نشان از اولویتی است که مسئولان استانی برای شهرستان مریوان قائل هستند.

وی با تمجید از فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان مریوان عنوان کرد: شهرستان مریوان دارای پتانسیل خوبی در بحث نیروی انسانی است و در سایه همراهی و همکاری این نیروها به ویژه معلمان شاهد پوشش بیش از ۸۰ درصدی دانش‌آموزان در شبکه دانش‌آموزی شاد و تصحیح به موقع اوراق امتحانات نهایی ۲۴ ساعت بعد از آخرین امتحان بودیم.

قربانی به موفقیت دانش‌آموزان استان در المپیاد کشوری نانو اشاره و اعلام کرد: از میان ۳۱ هزار دانش‌آموز شرکت کننده در المپیاد نانو در سطح کشور ۴۰۸ دانش‌آموز موفق به راهیابی به مرحله دوم این المپیاد شدند که از این تعداد راه یافته به مرحله دوم ۱۰۳ دانش‌آموز از استان کردستان هستند که این خود نشان از وجود ظرفیت بالای استان و وجود دانش‌آموزان مستعد و نیروی انسانی توانمند است.

وی از آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ خبر داد و گفت:استان کردستان تابع تصمیمات و سیاستهای کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا است و آنها را اجرا خواهد کرد و با تمهیدات اتخاذ شده آمادگی لازم را برای هر شرایط و هر وضعیتی را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: مجموعه آموزش و پرورش استان کردستان از همه بضاعت خود برای فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس و تأمین سلامت دانش‌آموزان استفاده خواهد کرد از خانواده‌ها خواست همکاری و همراهی خوبی با مدارس داشته باشند.

انتهای پیام
captcha