برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مشق نور» در کامیاران
کد خبر: 3922895
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

برپایی نمایشگاه خوشنویسی «مشق نور» در کامیاران

نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآن با عنوان «مشق نور» با حمایت حوزه هنری کردستان در شهرستان کامیاران برپا شد.

علی‌اکبر مرادی، خوشنویس‌ کامیارانی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نمایشگاه «مشق نور» شامل تابلوهای خوشنویسی نستعلیق با موضوع آیات قرآن است که از امروز، 24 شهریورماه به مدت یک هفته در شهرستان کامیاران برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه خوشنویسی 25 تابلو در ابعاد 50 در 70 با موضوعات قرآنی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مرادی که تحصیلات دانشگاهی خود را در علوم قرآنی پی گرفته است، با اشاره به فعالیت 30 ساله خود در زمینه خوشنویسی و خط ثلث، گفت: نمایشگاه خوشنویسی «مشق نور» نخستین نمایشگاه خوشنویسی‌ام با خط نستعلیق است.

وی با اشاره به اینکه اصول خوشنویسی را زیر نظر مظفر پیری، از اساتید مطرح کامیاران آموخته‌ام، بیان کرد: با توجه به علاقه‌ زیاد به یادگیری خوشنویسی به کرمانشاه رفته و در آنجا نزد اساتید عبدالله جواری، غلامحسین رضایی و محمد اکبری به شاگردی پرداخته و به‌صورت مکاتبه‌ای نیز از محضر اساتید امیرخانی و فلسفی نیز کسب فیض کرده و همچنان در حال یادگیری هستم. حاصل سال‌ها تلاش خود را در تمامی شهرهای استان کردستان، کرمانشاه و شهرهای شیراز، کرج و چند استان دیگر به‌صورت انفرادی و گروهی به نمایش گذاشته‌ام.

مرادی به فعالیت‌های آموزشی خود اشاره و اظهار کرد: کلاس‌های آموزش خوشنویسی خود را سال‌هاست در سطح استان برگزار کرده‌ام و در حال حاضر 20 هنرجو در حال یادگیری خوشنویسی خط ثلث و نستعلیق در سطوح مختلف زیر نظر بنده هستند.

این خوشنویس کردستانی گفت: عدم کپی‌برداری، ترکیب‌بندی ویژه و شیوه کتابت خاص‌ در هر تابلو در کنار تذهیبی که خود انجام داده‌ام، از ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه است که امیدوارم مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در نمازخانه یکی از دبیرستان‌های کامیاران گفت: یکی از کارکردهای مسجد توسعه هنر و فرهنگ اسلامی است که باید تلاش شود تا این کارکرد مهم با برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری متناسب با شأن و جایگاه مسجد احیا شود.

مرادی با قدردانی از مجموعه حوزه هنری استان کردستان در حمایت از هنرمندان گفت: حوزه هنری امروز اصلی‌ترین حامی هنر دینی است و با حمایت‌های حوزه هنری چند سال گذشته نیز نمایشگاهی گروهی را در کامیاران برگزار کردیم.

وی با انتقاد از عدم حمایت دیگر مسئولان از هنر و فرهنگ گفت: قانون خرید آثار هنری به تصویب رسیده است اما دریغ از یک مسئول که در عوض صرف هزینه‌های بالا در برگزاری یک مراسم آمار پرکن، از محل درصد تعیین شده، آثار هنری هنرمندان را خریداری کنند.

این دانش‌آموخته علوم قرآنی با اشاره به اینکه حمایت از هنرمند تنها در زبان نیست بلکه باید در مورد تأمین معیشت هنرمندان نیز کار کرد، یادآور شد: برگزاری یک نمایشگاه هنری مستلزم صرف هزینه‌های هنگفتی است که با توجه به شرایط اقتصادی تأمین هزینه‌های آن برای بسیاری از هنرمندان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha