تفکر بسیجی؛ الگوی نهضت‌های آزادی‌بخش جهان
کد خبر: 3923056
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

تفکر بسیجی؛ الگوی نهضت‌های آزادی‌بخش جهان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تفکر بسیجی امروز الگوی نهضت‌های آزادی‌بخش جهان است، بسیج یک مجموعه الهی دارای اعتبار سیاسی و فرهنگی و برگرفته از انقلاب و روحیه جهادی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از سپاه بیت‌المقدس، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس در نشست مجمع عالی بسیج استان که روز گذشته، 24 شهریورماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، گفت: از آغاز اسلام تاکنون، دشمنان علیه دین الهی اسلام ایستاده‌اند و این نه اولین بار است و نه آخرین بار خواهد بود ولی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام ایستاده و قطعاً پیروز خواهند شد و هرگز اجازه توهین به بهترین خلقت خداوند را نخواهند داد.

وی افزود: بسیج یک مجموعه الهی دارای اعتبار سیاسی و فرهنگی و برگرفته از انقلاب و روحیه جهادی است و به شدت حامی مستضعفان است و در شرایط بحرانی حلال مشکلات است. تفکر بسیجی امروز الگوی نهضت‌های آزادی‌بخش جهان است. اسلام انقلابی با ظرفیت بسیج حرکت به‌سوی زندگی با شرافت برای آحاد مردم، عقلانیت، عدالت، معنویت و به‌کارگیری علم به‌منظور جهش تولید، رونق اقتصادی، رفاه ملی و شکوفایی دانش را هدف قرار داده است.

حل مشکلات جامعه به دست بسیج

سردار حسینی بیان کرد: نیروی بسیجی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را حل کند؛ چراکه جمع بزرگی از نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان انقلابی را در اختیار دارد. یکی از بازوان پر‌قدرت نیروهای مسلح، نیروهای بسیجی هستند؛ چرا که برکات این نهاد ارزشمند را در چهل سال انقلاب در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی تجربه کرده‌ایم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی، خدمات پزشکی، رسیدگی به مناطق محروم، حاشیه‌نشینی، رفع بیکاری، تولید علم، کارآفرینی، کمک به محرومان، توسعه کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی و مشاغل خانگی، احداث خانه‌های محروم و خدمات عمرانی از جمله اقداماتی است که کارگروه‌ها و مجامع عالی بسیج در دستور کار دارند.

حل مشکل کولبران

وی گفت: در استان کردستان 860 کارگاه تولیدی در حال حاضر وجود دارد که 501 مورد فعال و 210 مورد نیمه فعال و 149 مورد راکد است که بسیج می‌تواند در فعال کردن این مراکز و بازگرداندن به چرخه اقتصادی آن‌ها کمک قابل توجهی داشته باشد. حل مشکل کولبران، فعال کردن بازارچه‌های مرزی و فعال کردن معادن موجود در استان از برنامه‌هایی است که در در دستور کار نیروهای نخبه بسیجی قرار دارد.

سردار حسینی ادامه داد: واحدهای صنعتی ما اگر به توان و ظرفیت واقعی تولید خود برسند در کنار توسعه اقتصادی می‌توانند به امر اشتغال‌زایی نیز کمک کنند. ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آسیب‌های اجتماعی، تقویت طرح‌های کمک به محرومان، مبارزه با فساد اداری، اخلاقی و غیره از برنامه‌ها و اهداف اصلی بسیج در سطح استان است.

تقویت جریان‌های انقلابی

وی بیان کرد: رصد و پیگیری جریان‌های سیاسی، ایستادگی در مقابل دشمنان، تلاش برای تقویت جریان‌های انقلابی و آگاهی‌بخشی به جامعه از اهداف و برنامه‌های بسیج در عرصه سیاسی است. ارائه راهکار حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری، خودکشی، سبک زندگی و تقویت طرح‌های کمک به محرومان، ازدواج آسان و مبارزه با فساد بخشی از برنامه‌های بسیج در حوزه فرهنگ است.

حسینی با اشاره به اینکه مجمع عالی بسیج باید در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب استوار و با اقتدار عمل کند، یادآور شد: تلاش برای وحدت و جلوگیری از تفرقه‌افروزی، اسلام‌ستیزی، دین‌گریزی دشمنان و کمک به دولت، جهت ارائه راهکارهای عملیاتی برای پیشبرد اهداف این انقلاب از جمله فعالیت‌های مجمع عالی بسیج است.

انتهای پیام
captcha