برگزاری مسابقه پیامکی «رسم عاشقی» در کردستان
کد خبر: 3923092
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

برگزاری مسابقه پیامکی «رسم عاشقی» در کردستان

مدیرکل ارشاد کردستان با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اداره ارشاد استان، گفت: مسابقه پیامکی «رسم عاشقی» با موضوع دفاع مقدس هفته اول مهرماه برگزار می‌شود.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اداره ارشاد استان اظهار کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌های این هفته به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از زبان هنر برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تأثیرگذاری آن بر نسل جوان، افزود: در این راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب هنر گنجانده شده است.

مدیرکل ارشاد کردستان برگزاری هفته «فیلم دفاع مقدس» را از برنامه‌های شاخص گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و گفت: طی این هفته چند فیلم با موضوع «دفاع مقدس» از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی این اداره‌کل در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: هفته «فیلم دفاع مقدس»، شب‌های سرود، حمایت از آثار سینمایی «فیلم کوتاه»، نمایش «صحنه‌ای و خیابانی» با موضوع دفاع مقدس در جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و فیلم و عکس ژیار است.

رستمی گفت: برپایی نمایشگاه‌های تجسمی ویژه دفاع مقدس، نمایشگاه عکس «سیمای رزمندگان»، سیزدهمین دوره کنگره «شعر عاشورایی» قروه و محافل انس با قرآن به یاد سرداران شهید و همایش «رسانه و دفاع مقدس» از دیگر برنامه‌های پیشنهادی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی فراخوان خاطره‌نویسی «هه‌نگاوی ئه‌وین» در آبان‌ماه امسال و «چهل سال، چهل فیلم» در ایام دهه فجر را از دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری استان کردستان با موضوع دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد کردستان یادآور شد: تهیه پوسترهای آیین فتوت و فرماندهان شهید و تجلیل از ایثارگران هنرمند، مسابقات پیامکی «رسم عاشقی»، چاپ تقویم‌های مزین به تمثال شهدای هنرمند کردستان، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر در سالروز آزادی خرمشهر و ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha