علما مطالبه‌گر مسائل فرهنگی جامعه باشند
کد خبر: 3923121
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

علما مطالبه‌گر مسائل فرهنگی جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان بر تکریم علمای دین تأکید کرد و گفت: علما مطالبه‌گر مسائل فرهنگی جامعه باشند.

علما مطالبه‌گر مسائل فرهنگی جامعه باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علیرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان در همایش «اهل بیت در نگاه پیروان امام شافعی» که امروز، 25 شهریورماه در مجتمع فرهنگی نور شهرستان سقز برگزار شد، اظهار کرد: محورهایی مانند مهر، عطوفت و نگاه معنوی اهل بیت(ع) می‌تواند مسلمانان را به هم نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم پیامبر(ص) را بشناسیم باید به گفته‌های علمای عصر حاضر استناد کنیم، افزود: پیامبر پیشوای علما و بزرگان دینی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه استفاده از نقاط مشترک و منابع دینی می‌تواند عامل وحدت بین شیعه و سنی باشد، بیان کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگ دین همگی ادامه‌دهنده راه پیامبر(ص) هستند و ما هم باید به گفته‌های بزرگان دین در خصوص اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) توجه کنیم. در مسائل فرهنگی رسیدگی به معیشت طلاب و علمای فریقین رسالت ماست و ما هم در این راستا تلاش خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر تکریم علمای دین تأکید کرد و یادآور شد: علما مطالبات خود در زمینه مسائل فرهنگی را بیان کنند؛ اما در مسائل اجرایی می‌توانیم از ادارات و مسئولان اجرایی مطالبه کنیم.

اختلاف برداشت‌ها به وحدت مسلمانان خدشه وارد نکند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این همایش با اشاره به اینکه اختلاف برداشت‌ها و قرائت‌ها، واقعيتی انكارناپذير است، اظهار کرد: اختلاف برداشت‌ها و فهم‌ها از متون دينى نباید به وحدت مسلمانان خدشه وارد کند.

وی با تأکید بر اینکه همه امت اسلامی نسبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) ارادت دارند و همواره به آن محبت می‌ورزند، افزود: اهل بیت(ع) به‌عنوان محور همبستگی و اتحاد امت اسلامی، رشته اتصال بین محبان اهل بیت(ع) اعم از سنی و شیعه ایجاد کرده است. کوچک‌ترین خدشه بین اهل سنت و تشیع وجود ندارد و همه آن‌ها محبان اهل بیت(ع) هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به نهضت عاشورا اشاره و بیان کرد: پرچم‌دار این حادثه بزرگ فرزند رسول‌الله(ص) است و همه آزادگان بدون پیش داوری درباره آرمان‌های مقدس امام حسین(ع) به آن افتخار کردند. امام حسین(ع) برای همه امت اسلام است و تمام مسلمانان به سیره آن حضرت افتخار می‌کنند و هر آزاداندیشی که امام حسین(ع) را بشناسد به ایشان محبت می‌ورزد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به خداوند گفت مسیری را برای من قرار بده که رضای تو در آن باشد، بیان کرد: هدف اصلی امام حسین(ع) این بود که سنن پیامبر(ص) و احکام شریعت میان مسلمانان اعمال شود تا امت اسلامی در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرد. این آرمان‌ها برای احیای جامعه ارزشمند است و تباهی‌ها را ریشه‌کن می‌کند.

انتهای پیام
captcha