ارسال ۱۰۰ اثر به جشنواره فیلم مقاومت در کردستان
کد خبر: 3923251
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

ارسال ۱۰۰ اثر به جشنواره فیلم مقاومت در کردستان

مسئول دبیرخانه استانی فیلم مقاومت در کردستان از ارسال ۱۰۰ اثر به مرحله استانی جشنواره فیلم مقاومت در بخش فیلم‌سازان بسیجی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سعیده گلابی، مسئول دبیرخانه استانی فیلم مقاومت در استان امروز، ۲۶ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و آغاز دفاع مقدس و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی سید شهدای مقاومت سردار سپهبد قاسم سلیمانی‌، به‌منظور تکریم رشادت‌ها و حماسه‌های ماندگار ایثارگران انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی روایت فتح شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش مسابقه و جانبی، افزود: بخش‌های رقابتی این جشنواره شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» بوده است.

مسئول دبیرخانه جشنواره استانی فیلم مقاومت استان به زمان برگزاری این جشنواره از 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: ثبت‌نام برای متقاضیان حضور در این بخش از 20 خردادماه در پایگاه اینترنتی جشنواره آغاز شد و مهلت ارسال آثار نیز در دو نوبت تمدید شد.

گلابی گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره خوشبختانه شاهد استقبال مناسب فیلمسازان کردستانی بودیم و علاوه بر ارسال ده‌ها اثر در بخش‌های مختلف شاهد ارسال ۱۰۰ اثر در بخش فیلمسازان بسیجی نیز بودیم.

وی اظهار کرد: سایر بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامل بخش اصلی مسابقه بین‌المللی، بخش ویژه سیدالشهدای مقاومت، بخش فیلم به معنای مطلق، بخش فیلمنامه با عنوان «روایت قلم»، بخش پژوهش‌های سینمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت، بیداری اسلامی، نقد آثار فیلم و سینما و بخش فیلمسازان بسیجی انتخاب برگزیدگان ملی است.

دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بیان کرد: به‌منظور ارج نهادن به تلاش‌های جهادگرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از بسیج، ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی و متعهد به‌ویژه جوانان خلاق برای حضور مؤثر در عرصه فیلم‌سازی و سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزدهمین دوره خود بخشی ویژه برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است و خوشبختانه شاهد ارسال آثار قابل توجهی در این بخش هستیم.

گلابی گفت: آثار منتخب فیلمسازان بسیجی در مرحله استانی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در مرکز استان انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل و آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت. دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پس از بررسی ظرفیت‌های علمی و تخصصی استان، خسرو سینا، جلال نصیری و مجاهد بنی‌عامریان از صاحب‌نظران و متخصصان عرصه فیلمسازی را به‌عنوان داوران بخش فیلمسازان بسیجی انتخاب کرده است.

وی یادآور شد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در روزهای ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ۱۳۹۹ مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های مدافعان سلامت، جشنواره جشنواره‌ها و انتخاب استانیِ بخش فیلمسازان بسیجی و یکم تا هفتم آذر همزمان با هفته بسیج در بخش‌های سینمای ایران و جهان، سیدالشهدای مقاومت، روایت قلم و نقد و پژوهش، انتخاب برگزیدگان ملی فیلمسازان بسیجی و فیلم به معنای مطلق برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha