اخلاص، نفوذ کلام را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3923717
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

اخلاص، نفوذ کلام را افزایش می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اخلاص نفوذ کلام را در انسان افزایش می‌دهد، تصریح کرد: معامله با خداوند در هر کاری موجب افزایش نفوذ کلام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در کارگاه آموزشی طرح «مصباح» علمای مستقر در روستاهای استان کردستان که امروز، 29 شهریورماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: هرکس شب را صبح کند و تنها دغدغه‌اش دنیا باشد و هیچ برنامه‌ریزی معنوی نداشته باشد، هیچ ارتباطی با خداوند متعال برقرار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از کار دینی و معنوی کمک کردن به دین بوده و این همان اخلاص است، افزود: هرکس در هر پست و مقامی اگر نگاه مادی به شغلش داشته باشد، مسیر حرکت خود را اشتباه رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اخلاص نفوذ کلام را در انسان افزایش می‌دهد، تصریح کرد: معامله با خداوند در هر کاری موجب افزایش نفوذ کلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در تمام کارها همواره خدا را مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: کارهایی که رنگ و بوی ایمانی و دینی دارد، خروجی مطلوب‌تری دارند. خداوند در مال، جان و ناموس ما و دیگران یک تقدس قرار داده است و احترام به آن واجب است.

پورذهبی با بیان اینکه انسان باید نسبت به دیگران احساس مسئولیت کند، اظهار کرد: باید نسبت به هم‌نوع در هر جای دنیا احساس مسئولیت کرده و از رنج برادران دینی خود غافل نباشند چراکه اگر کسی به امر مسلمین اهتمام نکند و نسبت به برادران دینی خود بی‌توجه باشد، مسلمان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مسلمان و مؤمن واقعی هرگز ذلت را قبول نمی‌کند، گفت: امامان دینی به ویژه امام حسین(ع) بزرگترین الگو عدم قبول ظلم هستند، که باید از وجود مبارک ایشان الگو بگیریم.

وی با اعلام اینکه کار تبلیغ دین وظیفه سنگینی است و در این راه مبلغ سختی‌های متعددی را متحمل می‌شود، افزود: پیامبر مکرم اسلام در طول تبلیغ این دین الهی از سوی مشرکان و کافران سختی‌ها و توهین‌های زیادی را متحمل شدند، اما هرگز دست از رسالت و تلاش در راه هدایت مردم برنداشتند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیون ضروری است و نباید هرگز از کسب علم غافل شوند، ادامه داد: بزرگان دین و دانشمندان ما در طول تاریخ همواره به دنبال کسب علم رفته‌اند و ما نیز باید در این راستا توان خود را بکار گیریم. طلاب و مبلغان دینی باید خود را به علم روز مجهز کنند چراکه هر میزان انسان عالم‌تر باشد به همان میزان تأثیرگذارتر خواهد بود. اصل مردمی بودن و پاسخگویی به سؤالات مردم از مسائل مهمی است که طلاب و مبلغان دینی باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی ساده زیستی را از ویژگی‌های بارز علمای کردستان بیان کرد و یادآور شد: این ویژگی بین علمای اهل سنت در کرمانشاه، ارومیه و غیره نیز وجود دارد که این مهم باید حفظ شود.

انتهای پیام
captcha