اجرای پویش «جلوه‌های نورانی» در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان
کد خبر: 3924082
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

اجرای پویش «جلوه‌های نورانی» در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش قرآنی «جلوه‌های نورانی» همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی و ارتقای سطح مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیرگذار است که امیدواریم با برگزاری برنامه‌های قرآنی بتوانیم به تعمیق معارف اسلامی در دانش‌آموزان دست یابیم.

وی با اشاره به اجرای پویش قرآنی «جلوه‌های نورانی» همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان افزود: استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با آموزه‌های قرآنی از اهداف برگزاری این برنامه معنوی است.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر تقویت و حفظ روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف هستند که در صورت تقویت خودباوری این استعدادها در آنان شکوفا می‌شود.

وی اعلام کرد: در این طرح در تلاشیم تا با نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح این کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بتوانیم گام‌های اساسی برداریم. دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم‌های دو تا سه دقیقه‌ای از تلاوت، تفسیر خود و یا با کشیدن تصویری از قصه‌های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.

رنجبر با اعلام اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن‌وسال دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده و رویکرد آموزش‌وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه‌ها و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن به اهداف مد نظر دست یابیم.

انتهای پیام
captcha