اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری استان کردستان
کد خبر: 3924095
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری استان کردستان

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر کشور از اجزای ۱۳ ویژه‌برنامه شاخص حوزه هنری کردستان در هفته دفاع مقدس با بهره‌مندی از فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، ‎در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که شامگاه گذشته، 30 شهریورماه در صدا وسیمای مرکز کردستان برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه های شاخص حوزه هنری در این ایام را اعلام کرد.

وی با تجلیل از جانفشانی شهدا و ایثارگران هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: امسال در آستانه چهلمین سالگرد این حماسه تاریخی ملت ایران که برای اولین بار در تاریخ با تکیه بر مردم و هدایت‌ها و رهبری معمار کبیر انقلاب و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم که حماسه‌های بی بدیلی را خلق کردند بدون از دست دادن یک وجب از خاک کشور و با تسلیم شدن دشمن متجاوز و حامیانش و صدور قطعنامه‌های سازمان ملل به نفع ملت آزاده ایران اسلامی با پیروزی ایران به پایان رسید.

مرادی افزود: هر چند دشمنی‌های کشورهای زورگو و جیره‌خواران منطقه‌ای آنان بر علیه ملت ایران به شکل‌های مختلف تا کنون ادامه داشته است، اما ایران سرافراز با تکیه بر لطف الهی و بهره‌گیری از تجربه‌های گران سنگ مقاومت تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌ها را خنثی کرده و به عنوان تنها کشور آزاده در جهان بر علیه زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم جهانی به رهبری آمریکای جهانخوار استوار ایستاده و به عنوان یک قدرت جهانی دارای ایدئولوژی اسلامی شناخته شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به شرایط کرونایی کشور بیان کرد: اوج دشمنی‌های زورگویان جهانی بر علیه ملت ایران به جایی رسیده است که در این شرایط سخت جهانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه با هدف به زانو در آوردن ملت ایران، حتی تهیه اقلام دارویی را که با جان انسان‌ها در ارتباط است و برخلاف منشورهای اعلامی سازمان ملل با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: ایرانیان بارها در طول دوران پر عزت انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که اهل پذیرش ذلت نیستند و در طول این دوران با بهره‌مندی از دانش و توان جوانان و متخصصان این مرز و بوم به خودکفایی در بخش‌های‌ مختلف رسیده و ان‌شاء الله این توطئه غیر انسانی تحریم‌ها نیز با بهره‌مندی از این ویژگی به شکستی دیگر برای بانیان آن تبدیل می‌شود.

مرادی در مورد برنامه‌های حوزه هنری در هفته دفاع مقدس گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده با استفاده از بستر فضای مجازی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی تولیدات حوزه هنری در بستر فضای مجازی، برگزاری نشستی مجازی با حضور ساسان مویدی از عکاسان برجسته حوزه جنگ توسط واحد آموزش و پژوهش در بستر فضای اینستاگرام در ایام هفته دفاع مقدس، شعر خوانی شاعران توانمند استان با موضوع دفاع مقدس توسط دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

مرادی از اکران هفت فیلم شاخص دفاع مقدس در این ایام خبر داد و گفت: این فیلم ها در ایام هفته دفاع مقدس به صورت روزانه یک سانس و رایگان در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران خواهد شد.

وی به اهمیت ثبت ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این ایام و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس 40 مصاحبه از رزمندگان کُردستانی که در میدان نبرد حضور داشته‌اند در زمان‌های کوتاه چند دقیقه‌ای به صورت روزانه منتشر می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی که در این هفته برنامه‌ریزی شده است، برگزاری نشست مجازی به صورت زنده در قالب بررسی تئاتر جنگ در ایران و جهان با دعوت از کارشناسان زبده حوزه نمایش خواهد بود که این برنامه هر شب به مدت نیم ساعت با حضور کارشناسان حوزه هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha