افتتاح ۳ مهد قرآن بسیج در کردستان
کد خبر: 3924181
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

افتتاح ۳ مهد قرآن بسیج در کردستان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از افتتاح ۳ مهد قرآن بسیج به مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان خبر داد.

افتتاح ۳ مهد قرآن بسیج در کردستانبتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان، در گفتگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: زنان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خود گذشتگی پا به پای مردان در پشت جبهه‌های جنگ و گاهی در خط مقدم در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه زنان در پشتیبانی و حمایت روحی و معنوی از رزمندگان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند، عنوان کرد: خیمه‌ دفاع مقدس برای شیر زنان سکوی پرواز بود تا دنیا بفهمد زنان عرصه‌ خون و قیام به ابا عبدالله حسین (ع) اقتدا کرده‌اند.

سرکانی بیان کرد: زنان شجاع ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان و همسران خود آموختند. زنان آیینه‌ تمام نمای ایثار و از خود گذشتگی هستند که با تقدیم خون پاکشان این مهم را به جهانیان اثبات کردند.

وی تصریح کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» بوده و تمام برنامه‌های این هفته براساس آن تدوین شده است. برنامه‌های جامعه زنان استان از ۳۱ شهریورماه با افتتاحیه نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس در سطح استان‌ها آغاز می‌شود. به مناسبت هفته دفاع بیش از 350 عنوان برنامه به همت حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران در استان کردستان برگزار می‌شود.

سرکانی افزود: افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از کادر درمان و غبارروبی گلزار شهدای زن در استان کردستان، حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و نامگذاری 40 حلقه صالحین به نام شهدای شاخص زن کردستان و همایش تجلیل از 34 نفر از خواهران بازنشسته پاسدار از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ و رزمندگان خواهر دفاع مقدس و همایش تجلیل از رویش‌های انقلاب و دختران جوان با نام «اسوه‌های صبر و مقاومت» روز شنبه، 5 مهر ماه سال جاری در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار خواهد شد.

سرکانی بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس 10 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 500 هزار تومانی بین خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری هلال احمر استان کردستان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: دیدار با جانبازان زن، برگزاری نشست‌های روشنگری چهل سالگی انقلاب اسلامی، فضاسازی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، افتتاح 3 مهد قرآنی بسیج، برگزاری یادواره شهدای زن و آبروی محله در سطح حلقه‌های صالحین، برگزاری مسابقه کتابخوانی «زنان و دفاع مقدس در فضای مجازی»، پخش مستند «نقش زنان در دوران دفاع مقدس» و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، توزیع 169 جلد کتاب 40 دستاورد در چهل سالگی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های دیگر بسیج جامعه زنان کردستان در طول هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha