معنویت و شجاعت؛ از ویژگی‌‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس
کد خبر: 3924263
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

معنویت و شجاعت؛ از ویژگی‌‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به شاخصه‌های رزمندگان دفاع مقدس،‌ اظهار کرد : اطاعت و مطیع بودن، معنویت، اخلاص و شجاعت از شاخصه‌های اصلی رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است که در سایه آن پیروزی خون بر شمشیر محقق شد.

معنویت، اخلاص و شجاعت شاخصه‌ اصلی رزمندگان دوران دفاع مقدس بود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز، 31 شهریور ماه در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به شاخصه‌های رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: اطاعت و مطیع بودن، معنویت، اخلاص و شجاعت از شاخصه‌های اصلی رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است که در سایه آن پیروزی خون بر شمشیر محقق شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بودند کسانی که به تمام تاکتیک‌های جنگی آشنا بودند اما در عین توانمندی خود مطیع تصمیمات بودند و همین امر رمز پیروزی بسیاری از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه تمام اعمال و رفتار رزمندگان در دوران دفاع مقدس در ادای دین و رفع تکلیف خلاصه می‌شد، اعلام کرد: در دوران دفاع مقدس بودند کسانی که با وجود از دست دادن یکی از اعضای بدن خود، دوباره و چند باره داوطلبانه در سنگرهای نبرد حق علیه باطل حضور می‌یافتند و در مقابل دشمن قد علم می‌کردند.

وی دوران دفاع مقدس را دورانی به دور از هر گونه اشرافی‌گری و تکبر دانست و تأکید کرد: آنچه امروز مردم را اذیت می‌‌کند دست درازی به بیت‌المال و اشرافی‌گری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: ما امیدورایم فضایل رزمندگان دوران دفاع مقدس در ما نمود عینی پیدا کند و ما را جزو پیروان راستین آنها قرار دهد.

دفاع مقدس؛ گنجینه خودباوری و ایثار

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز با تمام وجود در پیشگاه آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ادای احترام می‌کنیم.

وی افزود: دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی از خودباوری، ایثار، فداکاری و رشادت بوده و امروز از این گنجینه عظیم در جهت تقویت خودباوری، ایمان، تعهد، ارتقای توانمندی‌های خود بهره گرفته تا توان خود را در مقابل دشمنان بالا ببریم.

استاندار کردستان با اعلام اینکه هفته دفاع مقدس تابلو زیبایی از تمام خوبی‌هاست، بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی رفتارهای زیبا، کارهای ارزشمندی صورت گرفته که در تمام آن‌ها ایمان به خدا، خودباوری، ایثارگری و مردانگی و مقاومت جلوه‌گری می‌کند. امروز رسالت ما به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس این است که این تابلو مقاومت و ایثار را به زیبایی نگهداری کنیم و آن را نسل به نسل به آیندگان هدیه کنیم تا همگان بدانند که جوانان ایران اسلامی چگونه در دوران دفاع مقدس در برابر تمام استکبار ایستادگی کردند.

مرادنیا، دفاع مقدس را عشق و ایمان دانست و اعلام کرد: ما باید امروز ادامه‌دهندگان بر حق راه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس باشیم و به خود ببالیم و بنازیم که از نسل انقلاب هستیم.

وی در پایان یادآور شد: خداوند متعال به همه ما این توان را داده است تا همچون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در جهت خدمت صادقانه به مردم، کار، تلاش و تولید گام‌های استواری برداریم و رسالت خود را در برابر مردم همیشه در صحنه به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha