اهدای بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به روستا‌های سقز
کد خبر: 3925311
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

اهدای بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به روستا‌های سقز

مدیر مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری «حکمت» روستای سرا سقز از اهدای بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از طرف خیرین و دفتر برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه روستا‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی کانون مساجد استان، سلیمان سپی، مدير مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری حکمت روستاي سرا سقز اظهار کرد: اهدای کتاب یک کار عام‌المنفعه و خداپسندانه بوده که با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی ساکنان روستا به منابع علمی و فرهنگی اهدا شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از طرف خیرین کتابخانه ساز و دفتر برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت و به روستاهای اهدا شده است، افزود: این کتاب‌ها در روستاهای سرا، اینچکه، چاپان علیا و سلیمان‌کندی، احمدآباد و آلتون سفلی توزیع شده است.

مدير مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری حکمت روستای سرا سقز با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان اهالی روستاها علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند، عنوان کرد: کتاب‌های توزیع شده بیشتر در زمینه کودکان و نوجوانان بود اما در بین آنها عناوینی همچون رمان، تاریخی، فلسفی و ادبی نیز وجود داشت.

رابط کانون‌های مساجد سقز، استقبال از کتاب توسط مردم روستاها و نهادهای مردمی را خوب دانست و اعلام کرد: هر روستا، مکانی را برای کتابخانه تعیین کرده‌اند، مثلا بیشتر روستاها اتاقی در مسجد را به کتابخانه روستا اختصاص داده و مشغول مطالعه هستند.

وی این فعالیت‌ها را در راستای ترویج و بسترسازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و یادآور شد: ترویج و ایجاد اشتیاق به مطالعه مهم‌ترین راه یادگیری و بینش و نگرش اجتماعی است، نیازمند افرادی دلسوز، فعال و مربیانی با انگیزه و تلاشگر است لذا امیدوارم نهادهای مختلف در این زمینه اقداماتی انجام دهند و روستاها را مورد حمایت و توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha