دفاع مقدس هویت پرافتخار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3925467
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

دفاع مقدس هویت پرافتخار انقلاب اسلامی است

فرمانده گروه ۳۳ توپخانه نزاجا در استان کردستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک مقطع فراموش نشدنی و برگ زرینی در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: دفاع مقدس هویت پرافتخار انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر کیخسرو حسینی، فرمانده گروه 33 توپخانه نزاجا در استان کردستان، امروز، 5 مهر ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: یگان توپخانه دارای اهداف مهمی بوده و در راه خدمت به این آب و خاک و در هر شرایط سخت آب و هوایی آمادگی اجرای مأموریت‌های خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتش توپخانه جمهوری اسلامی ایران بین ارتش‌های جهان نمره قابل قبول و شایسته‌ای را کسب کرده است، افزود: ارتش توپخانه قبل از آغاز دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار داشته و توپخانه قبل از هشت سال دفاع مقدس در دفاع از آب و خاک کشورمان، شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

فرمانده گروه 33 توپخانه نزاجا در استان کردستان بیان کرد: گروه 33 توپخانه از سال 51 در ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است و با دو گردان پدافند هوایی فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده است. گروه 33 توپخانه در سال 57 جزو یگان‌های اولی بود که در صف ملت قرار گرفت و افتخارات بزرگی را برای کشور رقم زد و یکی از پرافتخارترین ماموریت‌های توپخانه حفاظت هوایی از جمکران، رادیو تلویزیون، پالایشگاه و دو سد بزرگ در تهران بود.

حسینی اعلام کرد: ارتش توپخانه در دوران دفاع مقدس 50 میلیون گلوله برای دفاع از آب و خاک کشورمان اهدا کرد و توانست گارد ریاست جمهوری عراق را ساقط کند.

وی با اشاره به اینکه ارتش توپخانه 15 هزار شهید را تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: گروه 33 توپخانه نیز 240 نفر شهید، 814 جانباز، 47 نفر آزاد و 23 شهید جاویدالاثر راتقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک مقطع فراموش نشدنی و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: دفاع مقدس هویت پرافتخار انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب در هر جنگی بخشی از خاک کشور از ما جدا شد اما در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان نظام و انقلاب بیفتد.

انتهای پیام
captcha