برپایی پیاده‌روی اربعین در بیجار
کد خبر: 3925572
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

برپایی پیاده‌روی اربعین در بیجار

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی در سطح شهر خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بیجار به سمت امامزاده حمزه عرب برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی فرصتی برای اشاعه فرهنگ دینی، معرفی تشییع و نهضت حسینی به جهان به حساب می‌آید.

وی اربعین را زمینه‌ساز رشد پیوندهای دینی و معنوی جامعه دانست و افزود: تجمع عزاداران حسینی در اربعین به تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشی در سطح جهان خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین اشاره و بیان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) به خوبی بالندگی بیداری اسلامی مردم را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که جوامع اسلامی به‌ویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده است، اعلام کرد: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا از برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی در سطح شهر بیجار خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر بیجار به سمت امامزاده حمزه عرب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجتماع اربعین حسینی(ع) بازخوانی بی‌نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی را به تصویر می‌کشد، ادامه داد: حضور مردم در این مناسبت و اجتماع بزرگ مسلمانان بسیار چشمگیر است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار یادآور شد: واقعه عاشورا و راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز برادری، اتحاد و یکدلی بین مسلمانان بوده و برهمین اساس باید همواره مورد توجه جدی مسلمانان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha