آزادی ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3925887
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

آزادی ۹۰ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: ستاد دیه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 90 زندانی جرائم غیرعمد که به دلیل بدهکاری مالی، مهریه و نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف در زندان تحمل حبس می‌کردند، را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردانده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، هفتم مهرماه در دیدار با جمعی از مسئولان زندان‌های استان کردستان، از فعالیت 10 مرکز اصلاحی و تربیتی در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر نگهداری زندانیان و توجه خوراک، بهداشت، درمان، حقوق شهروندی و ... خدمات دیگری از جمله برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، مهارت‌آموزی، اشتغالزایی، ورزشی و ... ارائه می‌شود.

وی کمبود فضای فیزیکی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندان‌های استان کردستان افزود: زندان‌های کردستان غالبا دارای بافتی قدیمی با فضایی محدود است و این موضوع اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل زندان‌های کردستان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را راهکاری مهم در جهت کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی دانست و بیان کرد: مقوله «کاهش جمعیت کیفری» در دستور کار ریاست قوه قضائیه و مورد تأکید ریاست سازمان زندان‌ها است که خوشبختانه تاکنون با حمایت‌های ریاست دادگستری، قضات و مسئولان قضائی استان گام‌های ارزنده‌ای در این راستا برداشته شده است.

وی، رسالت ستاد مردمی را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دانست و اعلام کرد: خوشبختانه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان به یک فرهنگ حسنه تبدیل شده است.

فتحی بیان کرد: در این راستا ستاد دیه با کمک خیرین استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 90 زندانی جرائم غیرعمد که به دلیل بدهکاری مالی، مهریه و نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف در زندان تحمل حبس می‌کردند را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردانده است.

مدیرکل زندان‌ها و عضو شورای قضائی استان از حضور گروه‌های جهادی در ارائه خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنان خبر داد و گفت: کمک به آزادی 49 زندانی جرائم غیرعمد از سوی بنیاد مستضعفان، توزیع 596 بسته معیشتی از سوی بنیاد علوی، توزیع 600 پرس غذای گرم بین خانواده‌های زندانیان نیازمند و توزیع 300 بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند از خدمات ارئه شده به خانواده زندانیان بوده است.

هدف زندانبانی اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با اشاره به حساسیت‌های شغل زندانبانی در جامعه اظهار کرد: زندانبانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه در این نظام هدف از مجازات حبس، کمک به بازاجتماعی کردن فرد بزهکار است.

وی با تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اصلاح و تربیت زندانیان افزود: ما نیز آمادگی این را داریم تا در حوزه‌های مختلف بالاخص در حوزه فرهنگی و تربیتی، زندانبانان را در نیل به این رسالت حساس، دشوار و در عین حال خداپسندانه یاری دهیم.

آموزش‌های فرهنگی در زندان با محوریت قرآن

ابوتراب لطفی، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان کردستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌ها گفت: در زندان‌ها و در کنار اقدامات تأمینی، فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی نیز صورت می‌گیرد و این موضوع در اصل وجه تمایز زندانبانی اسلامی با سایر نظام‌های زندانبانی در غرب است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های کردستان با بیان اینکه آموزش‌های فرهنگی در زندان با محوریت فعالیت‌های قرآنی و نماز اجرا می‌شود، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در راستای بازاجتماعی کردن زندانیان توجه به اقامه نماز و قرائت قرآن بین آنان است چراکه این دسته برنامه‌های فرهنگی کاهش آسیب رفتارهای پرخطر را در زندان‌ها نیز به دنبال خواهد داشت.

لطفی از فعالیت 21 روحانی در زندان‌های استان خبر داد و یادآور شد: این روحانیون به ترویج و توسعه فعالیت‌های مختلف فرهنگی بین جامعه هدف خود پرسنل، سربازان و بالاخص زندانیان می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha