جشنواره «راز‌های ارغوانی» در کردستان به کار خود پایان داد
کد خبر: 3926152
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

جشنواره «راز‌های ارغوانی» در کردستان به کار خود پایان داد

نهمین جشنواره شعر بسیج با عنوان «راز‌های ارغوانی» با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و معرفی نفرات برتر شامگاه گذشته، هفتم مهرماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ايكنا از كردستان، سردار سيدصادق حسينی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان شامگاه گذشته، هفتم مهرماه در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره شعر بسيج با عنوان «رازهای ارغوانی» با اشاره به اينكه بخشی از ادبیات کهن و خوب ما ایرانیان، مرتبط با شعر است، اظهار كرد: شعر و شاعران در کشور ما جایگاه برجسته و کهنی دارند و شاعران و حماسه‌سرایان اشعار آئینی در جامعه دارای ارزش و قرب ويژه‌اي هستند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگان شعر در تاریخ ما جاودانه هستند، افزود: این امر محدود به یک سبک خاص نبوده و شامل تمامی غزل‌سرایان، مثنوی گویان، خالقان دوبیتی و دیگر سبک‌های ادبی می‌شود.

سردار حسینی با بیان اینکه در قالب یک شعر کوتاه می‌توان یک پیام شیوا و زیبا را به مخاطبان ارائه داد، بيان کرد: یک شاعر خوش قریحه با یک شعر گیرا و جذاب پیام خود را مي‌تواند به گونه‌ای به مخاطبانش برساند که هیچگاه نتوان در قالب یک کتاب و سخنرانی آن را اینگونه انتقال داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه امروز تلویزیون سهم بزرگی در گردهمایی‌هایی خانواده‌ها به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در گذشته مجالس شعرخوانی و غزل‌خوانی یکی از محورهای گردهمایی و محافل خانوادگی بود.

علی‌عباس داودنیا، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس اظهار كرد: فراخوان نهمین جشنواره شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» در هشت موضوع مختلف مردادماه امسال منتشر شد.

وي افزود: رشادت‌های رزمندگان دلیر اسلام و دفاع مقدس، مکتب سلیمانی و راه، رسم و منش سردار دل‌ها، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مدافعان سلامت و مدافعان حرم از موضوعات نهمين دوره جشنواره رازهاي ارغواني بوده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان با اشاره به ارسال 70 اثر با موضوعات مختلف از شاعران و ادبا کردستانی به اين دوره از جشنواره عنوان کرد: از این تعداد آثار هفت نفر توسط پیشکسوتان، داوران و اعضای هیأت داوران ، انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

در ادامه این مراسم، منصور دولتی، علی‌احسان فریدونی، مریم مسرور، ابولقاسم آقامیری، محمد رحیمی‌رضوان، علی قیسوندی و امیررضا فرجوند اشعاری با زبان‌های کردی و فارسی در وصف دلاورمردی‌ها و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جایگاه زن سرودند.

براساس رأی هیأت داوران جشنواره، طاهره تختی، مقام اول، مریم مسرور و اکرم بهرامچی به طور مشترک مقام دوم و علی قیسوندی و ابولقاسم معمار مقام سوم بخش شعر فارسی این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش شعر کردی نیز، اثر محمد رحیمی‌رضوان از بیجار به عنوان اثر برگزیده جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت. و از ابولقاسم آقامیری، مسن‌ترین پیشکسوت و امیرحسین فرجوند به عنوان جوان‌ترین شاعر این دوره از جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha