عزاداری حسینی؛ مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی
کد خبر: 3926174
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

عزاداری حسینی؛ مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌ها و مجالس عزاداری حسینی در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوبی برگزار شد، گفت: مجالس عزای حسینی، مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در آیین تجلیل از همیاران تبلیغ «همسران روحانیون مستقر» که امروز، 8 مهر ماه در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، ضمن قدردانی از امامان محله و همسران آنان به‌عنوان همیاران تبلیغ، اظهار کرد: همسران مبلغین و امامان روستا نقش مهم و تأثیرگذاری در اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه بر عهده دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری امامان روستا و مبلغان در جامعه افزود: به طور یقین موفقیت مبلغان و امامان روستا مرهون همراهی، فداکاری و شکیبایی همسران آنان در برابر ناملایمات و مشکلات این عرصه ارزشمند خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به ضرورت تقویت بنیان خانواده و تببین و ترویج سبک زندگی اسلامی بیان کرد: شناخت مهارت‌های زندگی و نهادینه شدن در جامعه نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.

وی بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی نظیر افسردگی، خشونت، طلاق، مهارت‌های ده گانه‌ای تببین کرده است که این مهارت‌ها نقش مهمی در سلامت خانواده و جامعه دارد

حجت‌الاسلام حاتمیان با تأکید بر اینکه تمام مهارت‌های مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به صورت خام در متون دینی ما وجود دارد، اعلام کرد: در این راستا باید این مهارت‌های زندگی به صورت کاربردی از متون دینی استخراج شود و آن‌ها را به جامعه و خانواده‌ها معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و مجالس عزاداری حسینی در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوبی برگزار شد، گفت: مجالس عزای حسینی، مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: حماسه عاشورا و قیام خونبار کربلا به پرچمداری حضرت سیدالشهدا(ع) و فداکاری یاران با وفای آن حضرت، احیاگر مکتب حیات‌بخش اسلام و حافظ کرامت، عزت و حیات امت اسلامی است.

وی به اجرای برنامه‌های دهه اول ماه محرم در شهرستان بیجار اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه برنامه‌های ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مردم مؤمن و خدا جوی بیجاری برگزار شد.

انتهای پیام
captcha