موازی‌‌کاری آفت‌ مهم حوزه فرهنگی کردستان است
کد خبر: 3926202
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

موازی‌‌کاری آفت‌ مهم حوزه فرهنگی کردستان است

مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل فرهنگی در منطقه و استان سیاست‌گذار فرهنگی نداریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آفت‌های بخش فرهنگ استان کردستان موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و تلف شدن اعتبارات است.

ماموستا عبدالسلام کریمی، مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به عنوان یک نیاز اساسی در عصر کنونی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: ر اهمیت این بستر همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند «اگر رهبر نبودم دوست داشتم رئیس فضای مجازی بشوم».

وی با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل فرهنگی در منطقه و استان سیاست گذار فرهنگی نداریم، افزود: یکی از مهم‌ترین افت‌های بخش فرهنگ استان کردستان موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و تلف شدن اعتبارات است که باید در راستای مقابله با آن چاره‌اندیشی شود.

مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان به مرکز تخصصی امام شافعی به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم اشاره و عنوان کرد: این ظرفیت بسیار مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زمینه معرفی و ارتقای آن در سطح قابل قبولی فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی امام شافعی از سال تحصیلی ۹۸ـ ۹۹ برای جذب و اشتغال به تحصیل طلبه‌های متقاضی در رشته کارشناسی ارشد اعلام کرد: در حال حاضر ۴۵ نفر ماموستا در این مرکز اشتغال به تحصیل دارند که ظرفیت جذب ۵۰ نفر دیگر در سال تحصیلی جاری وجود دارد.

ماموستا کریمی بیان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای ارتباط مستقیم این مرکز تخصصی با دفتر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت یکی از ضروریات کنونی بوده است که امیدواریم هرچه زودتر زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در زمینه معرفی این ظرفیت ارزشمند آنگونه که باید کار نشده است، بیان كرد: شناخت زیادی از این مرکز تخصصی در شهرستان‌ها وجود ندارد که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی از جمله سایت آوای امین و سایر ظرفیت‌ها در راستای معرفی هرچه بهتر این مرکز تخصصی اقدامات لازم انجام شود. کمبود نیرو از مشکلات فراروی مرکز تخصصی امام شافعی است که امیدواریم چند نیروی جدید به این مجموعه اضافه شود.

ماموستا کریمی با اشاره به بهره‌گیری از توان اساتید توانمند که بنا به نظر هیئت امنای مرکز تخصصی امام شافعی(رض) بکارگیری شده‌اند، یادآورشد: بهره‌گیری از توان اساتیدی مانند ملا محمود نگل و ماموستا ملاقادر قادری نیاز مرکز بوده که تحقق این مهم نیازمند تأمین برخی امکانات به ویژه وسیله نقلیه برای حضور این حضرات است.

انتهای پیام
captcha