برگزاری کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در قروه
کد خبر: 3926448
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

برگزاری کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در قروه

دبیر سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در شهرستان قروه، اظهار کرد: سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» به صورت آنلاین و حضوری عصر امروز، ۹ مهرماه در شهر قروه برگزار می‌شود.

شهلا مژده، دبیر سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» در شهرستان قروه، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» به صورت آنلاین و حضوری امروز، 9 مهرماه در شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

وی از شرکت 110 شاعر با 323 اثر در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی خبر داد و افزود: در دوازدهمین دوره این کنگره ۳۰۰ اثر از ۱۰۱ شاعر به دبیرخانه ارسال شد که ۲۸۱ اثر پذیرفته شد.

مژده هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا ذکر و عنوان کرد: در این زمینه شاهد استقبال شاعرانی از سراسر کشور بودیم.

وی از ارسال آثار در دو بخش فارسی و کُردی به دبیرخانه سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبر داد و یادآور شد: این دوره از کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که بخش اصلی مربوط به «شعر عاشورایی» و بخش ویژه شامل شهدای کردستان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام
captcha