برگزاری نشست دانشجویی «دفاع مقدس» در کردستان
کد خبر: 3926461
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

برگزاری نشست دانشجویی «دفاع مقدس» در کردستان

نشست دانشجویی «دفاع مقدس» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان امروز، 9 مهر ماه در بسیج دانشجویی کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، توحید رستمی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در نشست دانشجویی «دفاع مقدس» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان امروز، 9 مهر ماه در بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به وضعیت دوران جنگ اظهار کرد: شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی باعث شده که دشمن هشت سال جنگ و تحریم‌های سخت را به مردم ایران تحمیل کند.

وی با اشاره به چرایی شروع جنگ هشت سال دفاع مقدس، افزود: ادعای بی‌اساس صدام (حق مالکیت بر اروند، مالکیت اعراب بر جزایر سه گانه)، آرزوی بلند پروازی، پذیرش آرمان‌ها و ارزش های انقلاب از سوی ملت‌ها، دشمنی صدام نسبت به ایران، شکست تمام طرح‌ها و نقشه‌ها علیه جمهوری اسلامی و برخورداری صدام از ظرفیت اختلاف و دشمنی موجب شده که صدام به ایران حمله کند و هشت سال طول بکشد.مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: صدام بدون اطلاعات به ایران حمله نکرد و قبل از جنگ از طریق آمریکا بسیاری از اطلاعات کشورمان را کسب کرده بود.

وی عدم انسجام ارتش، بی‌تجربه بودن سپاه، عدم برخورداری از امکانات و عدم آموزش جنگ کلاسیک را از عواملی اصلی تصور پیروزی در جنگ صدام دانست و اعلام کرد: در آن زمان صدام به ایران حمله کرد اما صدام حتی تصور نمی‌کرد که مردم ایران همراه ارتش در جنگ پای کار بیایند و این همکاری موجب پیروزی جنگ ایران شود. جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب با شرایط حاد و سختی مواجه بود اما با این وجود مردم ایران گوش به فرمان امام خمینی(ره) در همان اوایل جنگ آموزش‌ها را فرا گرفتند.

رستمی با اشاره به اینکه ایران آغازگر جنگ نبود، گفت: شروع کننده جنگ از سوی صدام بود او قبل از جنگ نام تعدادی از شهرها از جمله خوزستان، آبادان و اهواز را نیز تغییر داده بود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ عراق یک وجب از خاکمان را واگذار نکردیم، بیان کرد: ما در این جنگ حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم و این گونه است که آن را دفاع مقدس می دانیم.

رستمی با اشاره به شاخص رشد کشور ایران یادآور شد: به برکت جمهوری اسلامی ایران براساس سازمان بین المللی، شاخص رشد در این ۴۰ سال در رتبه اول قرار دارد و باوجود تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی اما خوشبختانه کشورمان دارای رشد فوق العاده‌ای بوده است.

انتهای پیام
captcha