راه‌اندازی پویش «پرتوی از نور» در مدارس مجازی کردستان
کد خبر: 3927291
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

راه‌اندازی پویش «پرتوی از نور» در مدارس مجازی کردستان

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان از راه‌اندازی پویش معنوی «پرتوی از نور» در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، خودباوری را لازمه فعالیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار کرد: در صورت خودباروری، استعدادها و توانمندی‌های بالای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زمینه‌های مختلف شکوفا خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت همراهی اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی افزود: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار برای دانش‌‌آموزان ثبت شود.

رنجبر بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است. در این راستا به همت آموزش‌ و‌ پرورش استثنایی استان کردستان پویش معنوی «پرتوی از نور» در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.

وی اعلام کرد: ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی دانش‌‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن، ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برگزاری این پویش معنوی است. در این پویش معنوی جزء 30 قرآن کریم در بستر شبکه شاد آموزش و دانش‌آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب خواهند شد.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی کردستان افزود: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد و در این برنامه سعی شده تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

وی تأکید کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش ‌آموزان دراین برنامه های مجازی در نظر گرفته شده است.

رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش‌وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی و تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن دست یابیم.

انتهای پیام
captcha