کانون‌های مساجد کردستان به ۷۰۰ باب می‌رسد
کد خبر: 3927803
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تا پایان سال؛

کانون‌های مساجد کردستان به ۷۰۰ باب می‌رسد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از راه‌اندازی ۶۳ کانون جدید در مساجد کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کانون‌های مساجد استان به ۷۰۰ باب افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان، امروز، 16 مهر ماه در نشست خبری که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: براساس سهمیه تعیین شده سال جاری از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور 63 باب کانون جدید در استان احداث خواهد شد.

وی به سهیمه احداث کانون‌های مساجد در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: 57 سهمیه تأسیس کانون در سطح مساجد استان کردستان باقی مانده است که با توجه به شرایط صدور مجوز در شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت تا پایان سال احداث خواهد شد.

گلباغی از فعالیت 600 کانون مساجد در کردستان خبر داد و گفت: با احداث این تعداد کانون جدید کانون‌های مساجد به 700 باب افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی، استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی راه‌اندازی شده‌اند.

گلباغی ادامه داد: فراهم‌سازی زمینه‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد هستند. با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

وی مساجد استان را ظرفیت مؤثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

گلباغی در پایان یادآور شد: زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر نکات و برنامه‌های بسیار مهمی است که کانون‌های مساجد باید آن را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha