اجرای طرح «مدرسه خوانا » در مدارس ابتدایی استان
کد خبر: 3928051
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

اجرای طرح «مدرسه خوانا » در مدارس ابتدایی استان

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: طرح تحولی «مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در تعدادی از مدارس استان کردستان اجرا می‌شود.

صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح تحولی «مدرسه خوانا» با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در تعدادی از مدارس استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی اجرا می‌شود، افزود: 96مدرسه ابتدایی و 111 کلاس دوره پیش دبستانی میزبان اجرای این طرح هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی جاری در استان در حال اجراست.

وی ارتقای کیفیت آموزش‌و‌پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی در دوره پیش‌دبستان و دبستان از طریق رشد مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و بهبود و ارتقای کیفیت خواندن، نوشتن و آموزش آداب مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی را از مهم‌ترین اهداف این طرح تحولی برشمرد.

عبداللهی با اشاره به آموزش معلمان دوره ابتدایی برای اجرای این طرح عنوان کرد: در این طرح سعی می‌کنیم از طریق آموزش معلمان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان به سطح بالایی از این مهارت‌ها دست یابند.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: جهت اجرای بهینه طرح، خانواده‌ها را به عنوان یکی از مخاطبان و شرکای طرح در نظر گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم در کنار توانمندسازی معلمان و مدیران، خانواده‌ها را هم نسبت به اجرای طرح توانمند کنیم.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان اعلام کرد: منظور از مهارت خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت درک مطلب و قدرت تفکر است و منظور از مهارت نوشتن، علاوه بر درست‌نویسی، رعایت نکات ادبی و نگارشی، پرورش قدرت تخیل دانش‌آموزان و نوشتن خلاقانه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای بهینه این طرح، زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را براساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم کند.

انتهای پیام
captcha