فعالیت ۶۰ درصد کانون‌های مساجد لرستان در مناطق روستایی
کد خبر: 3930060
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲

فعالیت ۶۰ درصد کانون‌های مساجد لرستان در مناطق روستایی

مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۱۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در لرستان، اظهار کرد: ۶۰ درصد از این کانون‌ها در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

فعالیت  60 درصد کانون‌ها مساجد لرستان در مناطق روستاییمحمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نقش مهم و مؤثر کانون‌های مساجد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: در حال حاضر ۴۱۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان لرستان فعالیت دارند که ۶۰ درصد از این کانون‌ها در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

وی با یادآوری این‌که امروز کانون‌های مساجد سنگرهای جوانان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است، اضافه کرد: در کانون‌ مساجد برای ترویج فرهنگ قرآنی، تربیت دینی و قرآنی نسل جوان و نوجوان، بصیرت‌بخشی و افزایش آگاهی نسل جوان و نوجوان نسبت به توطئه‌های دشمنان تلاش می‌کنند.

ابدالی‎پور مؤثرترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را جذب جوانان به مساجد دانست و ادامه داد: امروزه ابزار توطئه دشمن که همان ماهواره و فضای مجازی است به‌راحتی در اختیار اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان چه در مناطق روستایی و چه در مناطق شهری قرار دارد.

وی در ادامه به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در احیای نقش واقعی مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های مساجد، از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های قرآنی، هنری و آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی، تجهیز کتابخانه‌های مساجد پیوندی ناگسستنی بین قرآن، مسجد و اعضای این کانون‌های ایجاد می‌کنند.

مدیرستاد کانون‌های مساجد لرستان از تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد خبرداد و گفت: در کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی تلاش می‌شود با جذب اقشار مختلف به‌ویژه کودکان و نوجوانان در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha