وحدت؛ سنگر معنوی و استوار جهان اسلام
کد خبر: 3930738
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

وحدت؛ سنگر معنوی و استوار جهان اسلام

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: وحدت به مانند سنگری معنوی و البته استوار در جهان اسلام است که می‌تواند دین خدا را در برابر تفرقه توطئه‌چینان بیمه کند. از همین روست که بسیاری از بزرگان دین بر اصل وحدت همواره تأکید دارند.

ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: وحدت از دو دیدگاه برای همه ما قابل تامل است، نخست وحدت وجوبی است که شاهد جاری بودن آن در همه مخلوقات عالم هستیم و نوع دیگر بالاتر از وحدت وجوبی در عالم بوده، وحدت بین جوامع انسانی است.

وی با اشاره به اینکه وحدت اولین ارمغان انبیای الهی برای بشریت بوده است، افزود: وحدت در معنای اجتماعی و دینی دارای جایگاه و تقدس بسیار بالایی است تا جایی که رسول اکرم(ع) در این باره می‌فرمایند«‌برای شما سه چیز را پسندیده و سه چیز را برای شما مکروه داشته است. برای شما رضایت دارد که مورد پرستش قرار ندهید، مگر خدا را، هیچ چیز را شریک خدا قرار ندهید و اینکه به ریسمان خدا چنگ زنید و متفرق نشوید».

امام جمعه شهرستان مریوان با اشاره به اینکه اولین مأموریت رسول خدا(ص) ایجاد وحدت و برادری در جامعه بود، بیان کرد: نبی اکرم (ص) در اولین اقدام خود پس از مبعوث شدن، ایجاد مشی برادری بین جامعه بود و این نشان می‌دهد که وحدت از اولویت‌های رسولان خدا در تاریخ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه وحدت جهان اسلام همواره دستخوش توطئه دشمنان دین بوده و هست، اعلام کرد: وحدت به مانند سنگری معنوی و البته استوار در جهان اسلام است که می‌تواند دین خدا را در برابر تفرقه توطئه‌چینان بیمه کند، از همین روست که بسیاری از بزرگان دین بر اصل وحدت همواره تأکید داشته و دارند.

ماموستا شیرزادی افزود: امروز جهان اسلام به شدت نیازمند یک وحدت به معنای واقعی کلمه است، تا زمانی که مسلمین به وحدتی که مدنظر رسول خدا (ص) بود؛ نرسد، هرگز نمی‌توانند از توطئه تفرقه افکنان و منافقان داخلی و خارجی در امان باشند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از کشورهای اسلامی که همواره وحدت در جهان اسلام را به خطر می‌اندازند، بیان کرد: متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی خود زمینه‌ساز تفرقه بین مسلمانان شده‎اند که نمونه بارز آن را می‌توان اقدام سران کشور امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

این عالم اهل سنت اعلام کرد: دیپلماسی نابخردانه امارات و بحرین خیانتی بارز و بزرگ نه تنها به جهان اسلام است، بلکه شمشیری است که از پشت به ملت و آرمان‌های فلسطین وارد آمد.

وی در پایان با اشاره به وحدت مثال‌زدنی بین مردم کردستان، یادآور شد: خوشبختانه علیرغم توطئه‌های بی‌شماری که توسط دشمنان این انقلاب و ملت انجام می‌گیرد، شاهد اخوت و برادری بسیار خوبی بین مردم مؤمن و انقلابی کردستان هستیم.

انتهای پیام
captcha