به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در سومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که امروز، یکم آذرماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش همه دانشآموزان بر اساس امکانات موجود مهمترین وظیفه آموزشوپرورش است.
وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سالهای تحصیلی گذشته تجربه کردیم، افزود: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانشآموزان فراهم کنند.
رنجبر با اشاره به 5 پروژه آموزشی، پرورشی وتوانبخشی در دست ساخت آموزش وپرورش استثنایی استان در شهرستانهای سنندج، سقز و مریوان عنوان کرد: به دنبال بسط و گسترش عدالت آموزشی هستیم که این مهم در همه ابعاد آموزشوپرورش از جمله ساخت فضاهای آموزشی مناسب برای دانشآموزان مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه استان، سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور تمهیدات ایجاد هفت مرکز آموزشی، پرورشی وتوانبخشی و هفت مرکز مشکلات ویژه یادگیری را در استان فراهم کرده است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند که تشخیص به موقع این کودکان علاوه براینکه میتواند از بروز و تشدید معلولیتها در آنها جلوگیری کند، در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز مؤثر خواهد بود
وی اعلام کرد: تاکنون 20 دستگاه تبلت با مشارکت خیرین و استفاده از برنامه خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی برای دانشآموزان بیبضاعت مناطق کمتر برخوردار تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.
رنجبر با بیان اینکه یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت خدمات حمایتی به استان اختصاص داده شده است، از مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خواست نسبت به ثبت پروندههای درمانی دانشآموزان متقاضی در سامانه بهداشتی و ارسال آن به اداره آموزشوپرورش استثنایی استان در اسرع وقت اقدام کنند.
انتهای پیام