فروش بیش از یک میلیارد تومان کتاب در کردستان
کد خبر: 3936475
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

فروش بیش از یک میلیارد تومان کتاب در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، این استان را ششمین استان پرفروش کشور در طرح پاییزه کتاب دانست و افزود: در مدت اجرای این طرح ۱۲ هزار و ۷۲۲ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در جمع خبرنگاران که امروز، یکم آذرماه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با سراسر کشور در استان کردستان اجرا شد، اظهار کرد: ۴۷ کتابفروشی شامل ۳۹ کتابفروشی در سنندج و 8کتابفروشی در دیگر شهرها در این طرح شرکت کردند.

وی کردستان را ششمین استان پرفروش کشور در طرح پاییزه کتاب دانست و افزود: در مدت اجرای این طرح ۱۲ هزار و ۷۲۲ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در استان کردستان به فروش رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌های استان کردستان و همچنین رونق بازار نشر است.

وی به برنامه‌های شاخص استان در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رسانه‌های فعال حوزه کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، نویسندگان و فعالان فرهنگی حوزه کتاب، بهره‌برداری از ۶ کانون و کتابخانه مساجد روستایی و مناطق حاشیه شهرها، نشست‌های برخط در زمینه صنعت نشر با همکاری انجمن‌ها و تلویزیون‌های اینترنتی از جمله برنامه‌های این هفته بود.

رستمی با اشاره به اینکه هر ماه تعداد زیادی کتاب به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرها و مدارس روستایی اهدا می‌شود، افزود: اهدای کتاب به سرای محلات حواشی شهر سنندج و شهرهای دیگر استان امسال در اولویت فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: طرح تابستانه کتاب از ۱۸ تا ۳۰ مرداد سال جاری برگزار شد که کردستان جزو ۱۰ استان پرفروش از نظر تعداد کتاب‌های فروخته شده در این طرح هم بود.

انتهای پیام
captcha