حضور غیرمستمر مبلغان متخصص؛ آفت تبلیغی در مناطق مشترک
کد خبر: 3936676
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

حضور غیرمستمر مبلغان متخصص؛ آفت تبلیغی در مناطق مشترک

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان حضور غیرمستمر مبلغان متخصص را از آفات تبلیغی در مناطق مشترک دانست و افزود: تبلیغ در مناطق مشترک اهل سنت و تشیع از دو منظر مسائل تئوری، پایه‌ای و علمی و عمل‌گرایانه حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 2 آذرماه در جلسه با مدیران فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر ضرورت حضور مستمر مبلغان متخصص در مناطق مشترک تأکید و اظهار کرد: علاقه به مخاطبان و منطقه تبلیغی، امری مهم در تبلیغ معارف دینی در مناطق مشترک خواهد بود.

وی حضور غیرمستمر مبلغان متخصص را از آفات تبلیغی در مناطق مشترک دانست و افزود: تبلیغ در مناطق مشترک اهل سنت و تشیع از دو منظر مسائل تئوری، پایه‌ای و علمی و عمل‌گرایانه حائز اهمیت است که جز با حضور مستمر و داشتن تخصص حاصل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سکونت همزمان اهل تشیع و در یک منطقه بیان کرد: مبلغانی که در مناطق مشترک تبلیغ می‌کنند، باید مطالب تبلیغی خود را به گونه‌ای بیان کنند تا جمع بین دو مذهب شود، از طرفی اهانت به اهل تسنن صورت نگیرد و از طرفی دیگر از اصول و عقاید تشیع کاسته نشود؛ باید مطالب مشترک بین دو مذهب بیان و منتشر شود.

وی بومی‌سازی محیط تبلیغی را امری مهم دانست و بیان کرد: بومی‌سازی محیط، جزو مقارن فعالیت‌های تبلیغی است؛ به طور مثال، تبلیغ در استان کردستان با تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان کاملاً متفاوت است؛ در تبلیغ ۱۰ یا ۲۰ روزه شاید مشکلی برای مبلغ پیش نیاید، اما در بحث تبلیغ مستمر مبلغ باید در رفتار و گفتار خود دقت کافی و لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: استان کردستان و دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، پذیرای مبلغان متخصص در امر تبلیغ در مناطق مشترک بوده و آماده حمایت همه جانبه از طرح‌ها و فعالیت‌های دقیق مبلغان متخصص خواهد بود.

انتهای پیام
captcha