دانشجو نسبت به نظام و کشور خود بی‌تفاوت نیست
کد خبر: 3936716
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

دانشجو نسبت به نظام و کشور خود بی‌تفاوت نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه دانشجوی حقیقی دانشجویی است که نسبت به مملکت، نظام و مردم خود بی‌تفاوت نیست، اظهار کرد: دانشجو ایده‌آل‌نگر است و نمی‌خواهد زیربار ظلم و زور برود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، روز گذشته، دوم آذرماه در اختتامیه دومین جشنواره سراسری «نجم» که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در همه کارها سعی کنیم کاری که لازم و شایسته است را به سر انجام برسانیم نه اینکه هر کاری را انجام دهیم.

وی افزود: دانشجوی حقیقی دانشجویی است که نسبت به مملکت، نظام و مردم خود بی‌تفاوت نیست و دغدغه‌مند و فعال بوده و در این مسیر حاضر است هر کاری حتی حرکت‌های سخت را انجام دهد، چرا که ایده‌آل‌نگر است و نمی‌خواهد زیربار ظلم و زور برود.

نماینده ولی‌وفقیه در استان کردستان بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید دانشجویان و دانش‌پژوهان در حوزه علوم معنوی و معارف دینی به آن اهتمام و عنایت داشته باشند، این است که همراه با آموختن این علوم و آگاهی‌ها، به تدریج، این معارف را بکار بندند. علم و دانش به منزله درخت، و عمل کردن بر طبق آن بسان میوه همان درخت است.

وی تصریح کرد: دانشجویان در راه تحصیل علم باید در خواندن، نوشتن، مباحثه و تفکر همواره کوشا بوده و همبستگی با اشتغالات علمی را مطلوب خویش برشمرده و آن را سرمایه زندگانی قرار دهند. تفکر، اندیشه و استعداد علمی از نعمت‌هایی است که اگر انسان از آن استفاده کند و آن را به کار گیرد، قدرت آن بیشتر خواهد شد.

بصیرت‌افزایی قطب‌نمای حرکت دانشجویان است

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: دانشجویان باید با بصیرت‌افزایی که قطب‌نمای حرکت آنان است در بالندگی و تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی سهیم باشند و مراقب باشند تا فرصت‎طلبان از آنان سو استفاده نکنند.

وی افزود: دانشجوی انقلابی و مسلمان باید با پیروی از رهبری فرزانه در راه تولید علم و درآمیختگی علم با صنعت و عمق‌بخشی به عقاید دینی و بصیرت سیاسی در جامعه تلاش کرده و راه شهدای این سرزمین را در مبارزه با استکبار ادامه دهد و انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهانیان بهتر از قبل معرفی می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: نکته مهم دیگر امیدوار باقی ماندن دانشجویان و جوانان است و شعار و باور ما باید هم در دل بنشیند و هم بر زبان باید جاری بشود چرا که خیلی ها به دنبال ناامید کردن جامعه، جوانان و آحاد ملت هستند. امروز بیش از هر زمان دیگری برای ارتقای توان اقتصادی و درمان معضلات آن نیاز به پیوند و ارتباط دانشگاه و صنعت داریم و غفلت در پیوند زدن علم و صنعت منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد اما چنانچه دانشجویان ما به باورها و توانای‌های خود رنگ اعتقاد بزنند، بسیاری از مشکلات را به راحتی حل خواهند کرد.

سردار حسینی در پایان یادآور شد: جوانان دیروز مسئله جنگ را حل کردند، چون اخلاق اعتماد و انگیزه داشتند، امروز هم این خصوصیات در جوانان وجود دارد که دولتمردان از آن استفاده کرده وبا به میدان آمدن جوانان شاهد پیشرفت و ارتقاء کشورمان در همه زمینه‌ها باشیم.

بهره‌مندی از قدرت اندیشه

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: افراد نخبه و با استعداد باید از گذران وقت در امور بیهوده پرهیز کنند و تا جایی که ممکن است باید از قدرت اندیشه و استعداد علمی استفاده مفید کنند.

وی در پایان به نقش دانشگاه در تربیت افراد نخبه اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه مؤثر، دانشگاهی است که بتواند در توسعه فرهنگی، فنی، اقتصادی و اجتماعی نقش داشته باشد.

انتهای پیام
captcha