همگرایی لازمه عبور از مشکلات کنونی است
کد خبر: 3936915
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

همگرایی لازمه عبور از مشکلات کنونی است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در شرایط سخت کنونی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی بسیار است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همگرایی بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز، سوم آذرماه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: هدف از این نشست ترویج فرهنگ انقلابی تاثیر گذار در جامعه توسط رسانه‌ها است که باید با تقویت سواد رسانه ای زمینه اثر گذاری تولیدات خود را در مخاطب ایجاد کنند.

وی افزود: راه‌ها و ابزارهای ارتباط با مخاطب به برکت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروزه گسترش پیدا کرده است، در این راستا باید رسانه‌ها نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به افراد جامعه را در اولویت خود قرار دهند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید براینکه شیوه کار رسانه‌های استان باید در راستای گسترش انقلاب ناب اسلامی باشد، بیان کرد: پیشنهادات سازنده و تفکرات انتقادی از دیدگاه رسانه برای جامعه کارساز است و این بحث باید در رسانه‌های استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید خواسته‌های به حق مردم را به مسئولان و دولت انتقال دهند، بیان کرد: خبرنگاران متعهد می‌توانند حلقه واسط مردم با جامعه باشند و این امر می‌طلبد که همه کسانی که در این مسیر گام بر می‌دارند، تمشیت امور شوند.

سردار حسینی بیان کرد: ترویج فرهنگ انقلابی، شهدای انقلاب و خوبی‌های اسلام توسط رسانه‌ها امر به معروف بوده و شناسایی مخاطبان توسط رسانه‌ها در این زمینه مهم است.

وی با اعلام اینکه حل مشکلات مردم و مطالبه‌گری از مسئولان توسط رسانه‌ها عامل تقویت تولیدات و موفقیت آن‌ها است، تأکید کرد: توانمندسازی خبرنگاران و رسانه‌ها امری مهم در این راستا است و توسعه آموزش همگانی باید مورد تأکید همه رسانه‌ها قرار گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک تیغ دو لبه دانست و عنوان کرد: انفجار اطلاعات اکنون به معنی واقعی قابل مشاهده است و رسانه می‌تواند آینه تمام نمای خدمات نظام باشد و خوبی‌ها و ایرادات نظام را منصفانه و با دقت زیادی انعکاس دهد.

وی تأکید کرد: رسانه با نقد منصفانه می‌توانند از مشکلات و اختلاس‌های ادارات جلوگیری کند و عملکرد مدیران را به چالش بکشد و از ایجاد حاشیه امن برای مدیران ضعیف جلوگیری کند. رسانه‌ها باید با عملکرد همگرایانه خود راه را بر توطئه‌های دشمنان تنگ کنند و نگاه و توجه به آمریکا را که دشمن مشترک همه مسلمانان است، ببندند.

وی با اعلام اینکه تولیدات فرهنگی باید در جامعه تأثیرگذار باشد و رسانه‌ها باید با تقویت آیین و سنن خود از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و اعتماد به جوانان از ضروریات جامعه امروز است و دولت باید این امر را عملی کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: در شرایط سخت کنونی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی زیاد و و ویروس کرونا است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همگرایی بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

عبیدالله رستمی، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کردستان، در ادامه این نشست اظهار کرد: کردستان علی‌رغم مشکلات اقتصادی زیاد، در حوزه خرید کتاب جزو شش استان برتر خرید کتاب در کشور بوده و این نوید خوبی برای مردم فرهنگی استان کردستان است.

وی با اشاره به نشر اکاذیب در رسانه‌های معاند افزود: رسانه‌های ما باید با همگرایی و تقویت سواد رسانه‌ای خود به روشن شدن و آرامش تفکر عمومی کمک کنند.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کردستان بیان کرد: رسانه‌ها باید به عنوان بازوهای روشنگری استان در کنار انتقادات سازنده خود پیشنهادهای مناسبی در جهت توسعه استان به مدیران ارائه دهند.

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، اظهار کرد: بدون تفکر بسیجی نمی‌توان به اهداف والای انقلاب دست یافت و این مهم باید الگوی رسانه‌های استان باشد.

وی بر همگرایی رسانه‌های استان کردستان در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای توسعه کردستان تأکید کرد و افزود: بیانیه دوم انقلاب لازمه تدوام انقلاب است و باید در اجرای گام دوم انقلاب در استان تلاش بیشتری داشته باشبم.

عبدالملکی با اشاره به معیارهای رسانه یادآور شد: رسانه باید گفتمان‌ساز باشد و افکار عمومی را نسبت به مسائل جامعه حساس و بیدار کند و همگرا با جبهه انقلاب باشد.

انتهای پیام
captcha