«یاوران سلامت» به بیمارستان‌های کردستان اعزام می‌شوند
کد خبر: 3937061
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

«یاوران سلامت» به بیمارستان‌های کردستان اعزام می‌شوند

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌‌های علمیه در کردستان از اعزام روحانیون و طلاب جهادی در قالب گروه «یاوران سلامت» برای کمک‌رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمان به بیمارستان‌های کردستان خبر داد.

علی‌اصغر دریایی، نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌‌های علمیه در کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، به برگزاری دوره آموزشی تبلیغ بالینی ویژه طلاب جهادی اشاره و اظهار کرد: این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی به همت ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد که با استقبال خوب حوزویان استان کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت 80 نفر از روحانی و طلاب استان کردستان در مرحله تئوری این دوره آموزشی افزود: در دوره کارورزی نیز که به صورت عملی برگزار شد، ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون در بیمارستان قروه حضور یافتند و آموزشش‌های لازم را دیدند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان بیان کرد: حدود ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره پذیرفته شدند که در قالب گروه «یاوران سلامت» برای کمک رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمان به بیمارستان های کردستان اعزام خواهند شد. طلاب در این دو دوره با تکنیک‌های روان‌شناسی و مواجه با بحران به صورت تخصصی آشنا شدند، تا یاوران بیماران کرونایی در سطح بیمارستان‌های کردستان باشند.

دریایی بیان کرد: در این دوره‌ها تکنیک‌های بسیار کاربردی در بحث ارتباط، رفع اضطراب، استرس و همچنین بالا بردن تاب آوری بیماران کرونایی به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد. با ساماندهی گروه جهادی «یاوران سلامت» بیمارستان‌های سنندج، بیجار، قروه و کامیاران تحت پوشش مشاوران این دوره تخصصی قرار خواهند گرفت.

وی در پایان یادآور شد: بیماران کرونایی که در بیمارستان‌های مذکور بستری هستند از سوی گروه‌های جهادی «یاوران سلامت» خدمات روانشناسی خاص و ویژه‌ای را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha