اعطای تسهیلات ۵ میلیارد تومانی به اهالی فرهنگ و رسانه استان کردستان
کد خبر: 3937094
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

اعطای تسهیلات ۵ میلیارد تومانی به اهالی فرهنگ و رسانه استان کردستان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان از اعطای ۵ میلیارد تومانی تسهیلات در ایام کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کردستان خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه تلاش و فعالیت اهالی رسانه در ایام کرونا ارزشمند و قابل تقدیر است، اظهار کرد: اهالی رسانه هم مانند کادر بهداشت و درمان در خط مقابله با این بیماری قرار دارند.

وی با بیان اینکه سختی و مشقت کار خبرنگاری در این ایام نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: در این راستا تا جایی که توانستیم همه تلاش خود را برای حمایت از این قشر بکار گرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱۱ فقره پرونده از سوی متقاضیان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا ثبت شد.

وی اعلام کرد: میزان تسهیلات درخواست شده اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در سامانه کارا هفت میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان است که تاکنون پنج میلیارد و ۵۴ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

رستمی بیان کرد: علاوه بر تسهیلات سامانه کارا، برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان که در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و از این طریق هم بیمه شدند، هنر کارت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور هنر کارت با شارژ ۱۵ میلیون ریالی منوط به ثبت‌نام و تمایل اعضای صندوق اعتباری هنر است، افزود: آماری از صدور این کارت برای اهالی رسانه استان در اختیار ما نیست چرا که بطور مستقیم از طریق مرکز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هم چندین مرتبه با همکاری خانه مطبوعات استان اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین اعضای این خانه کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha