«سفیران سلامت»؛ ظرفیتی برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان
کد خبر: 3937152
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

«سفیران سلامت»؛ ظرفیتی برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: سفیران سلامت، ظرفیتی برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است که در انتقال پیام نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز، در آیین افتتاحیه جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی استان کردستان که به صورت مجازی برگزار شد، از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه بهداشتی» توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: سفیران سلامت می توانند در اجرای این طرح و انتقال پیام‌ها و رفتار های بهداشتی نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بحران کرونا به ما آموخت که با روش های کهنه نمی شود با مسایل نو پدید و نو ظهور مقابله کرد، افزود: برای مبارزه با این بحران باید طرحی نو در انداخت و در این راستا استفاده از ظرفیت عظیم سفیران سلامت یک ضرورت است.

رضاعی با تأکید بر اینکه اگر ما توفیقی کسب کرده‌ایم بخش عمده آن به خاطر همکاری مردم بوده است، بیان کرد: عدم توفیق، حاصل عدم همکاری و نهادینه نشدن رفتار سلامت و عدم نگرش کافی افراد است.

وی با بیان اینکه با پیشگیری می‌توان از مرگ و میرها جلوگیری کرد، مراجعه دیر هنگام مبتلایان و عدم مراعات پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین مشکل پیش رو ذکر و عنوان کرد: تغییر رفتارها باید از بطن جامعه شروع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سفیران سلامت دانش‌آموزی به عنوان یک ظرفیت نام برد و اعلام کرد: وقتی دانش‌آموزی وارد این گروه می‌شود باید به او یک هویت گروهی بدهیم که برگزاری این جشنواره اقدامی مؤثر در راستای هویت‌بخشی به سفیران سلامت است.

وی تأکید کرد: نباید بگذاریم بیماری کرونا این هویت‌ها را کم رنگ کند و استفاده از بستر فضای مجازی یکی از ضروریات دراستای عدم فراموشی این هویت‌هاست.

رضاعی استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تهویه را سه ضلع رفتارهای بهداشتی مورد تأکید وزارت بهداشت و درمان دانست و بیان کرد: بخشی از رفتارهای غیر بهداشتی به خاطر اطلاعات نادرست و نبود تفکر نقادانه است که ضرورت دارد سفیران سلامت با این مقوله آشنایی کامل داشته باشند.

وی تفکر نقادانه را عامل جلوگیری از شایعات ذکر و اعلام کرد: قانع‌سازی مردم زمانی مؤثر است که فاکتور تفکر نقادانه را بسط دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان از همکاری صمیمانه آموزش و پرورش به خصوص از اقدمات زمان کرونا تشکر کرد و یادآور شد: در این مدت سلامت جزو اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش بوده است.

انتهای پیام
captcha