شورای افتاء بازوی توانمند دستگاه قضا در استان‌هاست
کد خبر: 3937544
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

شورای افتاء بازوی توانمند دستگاه قضا در استان‌هاست

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه شورای افتاء بازوی توانمند دستگاه قضا در استان‌هاست، گفت: تعامل بیش از پیش بین دادگستری و شورای عالی افتاء به بهبود روابط، ساماندهی رابطه و سرعت بخشی پاسخ به استعلامات و کاهش اطاله دادرسی‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، ششم آذرماه در دیدار با مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امام جمعه سنندج و دبیر شورای عالی افتای استان اظهار کرد: یکی از بازوان توانمند دستگاه قضایی به ویژه در استان کردستان در قسمت عمده ای از پرونده‌ها شورای افتاء است.

وی افزود: دعاوی خانوادگی و دعاوی که به احوال شخصی مربوط می‌شود در کل کشور و استان بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: تعامل بیش از پیش بین دادگستری و شورای عالی افتاء به بهبود روابط، ساماندهی رابطه و سرعت‌بخشی پاسخ به استعلامات و کاهش اطاله دادرسی‌ها کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه است، بیان کرد: بسیاری از پرونده‌ها براساس فتوا بسته می‌شود هرچه این فتوا و نظر قوی‌تر باشد به تبع آن پرونده قوی‌تر بسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: در راستای بهبودی این رابطه و تسهیل امور که نهایتا به رضایتمندی مردم ختم می‌شود، هر نوع کمک و اقدامی لازم باشد، انجام خواهیم داد و به لحاظ حمایت مالی نیز مراتب را در قالب یک گزارش جامع به مرکز منعکس خواهیم کرد

فعال بودن شورای افتاء در تمام شهرستان های کردستان

حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه این دیدار با بیان اینکه شورای افتاء در تمام شهرستان های کردستان فعال است، گفت: شورای عالی افتای استان با حضور 12 نفر از شاخص ترین علمای استان تشکیل و خدمات شایانی به جامعه ارائه می کند.

وی بیان کرد: مرکز بزرگ اسلامی از بدو تاسیس تا کنون در راستای خدمت به جامعه روحانیون براساس وظایف و اهداف تعیین‌‌‌شده فعالیت و خدمات قابل توجهی را به جامعه هدف ارائه کرده است.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: جامعه هدف مرکز بزرگ اسلامی را روحانیون، ماموستاها، طلاب، مدرسان علوم دینی، ائمه جمعه و جماعات و ...تشکیل می‌دهند، کسانی که در مسیر ترویج ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند.

وی اعلام کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با هدف ایجاد هماهنگی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و تقریبی در سال ۵۹ با دستور بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) تأسیس شد.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: تقویت و حمایت از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و تربیت عالمان آگاه و متعهد به منظور انجام وظایف و پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه از مأموریت اصلی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

وی عنوان کرد: تدوین برنامه‌های جامع به منظور ارتقای سطح علمی و معیشتی طلاب و روحانیون و گسترش و تعامل عالمانه طلاب، علما و مبلغان از دیگر اولویت های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: ایجاد محیطی امن ویژه طلاب و روحانیون و تحکیم اجتماعی روحانیون و ارزش‌های اسلامی ایران، ایجاد بستر مناسب در راستای تقریب مذاهب با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون، جذب حداکثری جامعه هدف و حفظ مخاطبان، از دیگر اهداف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

وی یادآور شد: شورای روحانیت در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان تشکیل و در زمینه پاسخگویی به سؤالات ارسال شده از سوی دستگاه قضا و سلات عموم مردم طبق فتوای مذهب امام شافعی فعالیت و خدمات قابل توجهی به جامعه ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان یادآور شد: شورای عالی افتای استان با حضور 12 نفر از شاخص‌ترین علمای استان نسبت به شئونات دینی و اسلامی و مسائل مستحدثه پاسخگو هستند.

انتهای پیام
captcha