مسئولان کردستان ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند
کد خبر: 3937715
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

مسئولان کردستان ترور دانشمند ایرانی را محکوم کردند

مسئولان استان کردستان از جمله نماینده ولی‌فقیه و استاندار ترور ناجوانمردانه محسن فخری‌زاده، دانشمند صنعت دفاعی کشورمان را با صدور پیام‌های جداگانه محکوم کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در پیامی ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کرد. متن پیام به شرح زیر است:


«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»

ترور رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع و دانشمند ارجمند جناب آقای محسن فخری‌زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف تسلیت عرض نموده و یادآور می‌شویم، سخن رهبر کبیر انقلاب امام خمینی را که فرمود «با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خون ریختن‌هاست. بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود.»

از خداوند منان برای آن شهید عزیز علو درجات و برای خانواده ایشان صبر جمیل خواستارم.

پیام تسلیت استاندار

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در پیامی ترور دانشمند برجستە هستەای کشور را محکوم و این رویداد ناگوار را بە عموم مردم شهید پرور ایران اسلامی و استان کردستان تسلیت گفت.

در این پیام آمدە است:

«شهادت دانشمند ولایتمدار، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از متخصصان برجسته حوزە هسته‌ای کشور یکبار دیگر عمق دشمنی و کینه استکبار جهانی نسبت به این سرزمین را در واضح‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین شکل آن به نمایش گذاشت و یکی از سرمایه‌های ارزشمند و گرانقدر که به حقیقت مایه فخر و مباهات هر انسان وطن‌دوستی است را از ما گرفت. بی‌گمان خون پاک این شهید والامقام با استعانت از خداوند بزرگ و تلاش سربازان گمنام و دیگر جان برکفان حوزه امنیت از دشمن کینه جو گرفته خواهد شد.

دشمنان همواره و در طی سالیانی که از عمر انقلاب گذشته با توسل به تمامی حربه ها و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و استقلال و آزادی مردم استفاده کرده ولی به برکت رهنمودهای رهبری عظیم الشان، فداکاری و ایستاده گی مردم و خدمتگزاران نظام از رسیدن به اهداف شوم خود بازمانده‌اند.

اینجانب شهادت مظلومانه دانشمند بزرگ محسن فخری زادە را بە پیشگاە ملت بزرگ ایران و بخصوص امت شهید پرور کردستان، مقام عظمای ولایت، خانوادە شهدا و ایثارگران و اهل بیت آن عزیز تسلیت عرض کردە و از پیشگاە خدواند بزرگ برای ایشان علو درجات و سعادت ابدی مسلئت می‌نمایم.»

پیام تسلیت شورای افتا و ائمه جمعه و جماعت کردستان

شورای افتای، ائمه جمعه و جماعت، مدرسان و طلاب استان کردستان در پیامی ضمن محکوم کردن ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای شهادت دکتر محسن فخری‌زاده را تسلیت گفتند. متن پیام بدین شرح است؛

قالَ اَمْیرُ الْمُؤمِنین علیه‌السلام: «اِنَّ اللّهَ کَتَبَ الْقَتْلَ عَلی قَوْمٍ وَ الْمَوْتَ عَلی آخَرینَ وَ کُلٌّ آتِیَةٌ مَنِیَّتُهُ کَما کَتَبَ اللّهُ لَهُ ، فَطُوبی لِلْمُجاهِدینَ فی سَبیلِ اللّهِ و المقتولین فی طاعته؛ خداوند برای گروهی کشته شدن و برای گروهی دیگر مرگ را مقرّر نموده و هر کدام به اجل معیّن خود انسان که او مقدّر کرده است می‌رسند، پس خوشا به حال مجاهدان راه خدا و کشتگان راه اطاعت او».

بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و اسرائیل غاصب و خون‌آشام از آستین مزدوران وطن‌فروش و دلبستگان دنیای فانی و طالبان پست و جاه و مقام به در آمد و دانشمند هسته‌ای و علم موشکی ما را ترور نموده و به شهادت رساندند.

شهید محسن فخری‌زاده ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاعی که یکی از چهره‌های تأثیرگذار علم موشکی ایران نیز بود به آرزوی دیرینه خود رسید و به یاران و دوستان‌ شهیدش پیوست. به فرموده امام راحل(ره) این شهادت‌ها صفوف ملت ما را در پیمودن صراط مستقیم و پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) استوارتر و فشرده‌تر می‌سازد. اگر چه امروز شهيد فخری‌زاده‌ها و سردار سلیمانی‌ها و همرزمانشان در بین ما نیستند، اما هستند شخصیت‌ها و جوانانی که نمی‌گذارند پرچم آن‌ها روی زمین بماند و با سینه‌های ستبر و گام‌های سترگ گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت و با تلاش مجدانه خود دشمن را بیش از پیش ناامید و مأیوس می‌گردانند ان‌شاء‌الله.

ما اعضای شورای افتاء و روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدرسان و طلاب استان کردستان و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور این ترور کور و ناجوانمردانه را محکوم کرده و از نیروی‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی خواستار شناسایی و مجازات همه عوامل این حرکت ننگین هستیم.

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان 

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در بیانیه‌ای ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را محکوم کرد و خواستار شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام کور دلانه و اشد مجازات برای آنان شد. متن این بیانیه بدین شرح است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»(احزاب 33)

شهادت هنر مردان خدا و چنین مردانی قطعاً السابقون در پیشگاه الهی بوده و مقرب درگاه او هستند. و امروز شاهد بودیم که استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی که زوال خود را در آینده نزدیک به وضوح می‌بینند بزدلانه اقدام به ترور شیر مردی در عرصه علم و فناوری دفاعی نمودند.

کوردلان، اقتدار ایران بزرگ را می‌بینند و به یقین می‌رسند که نابویشان نزدیک است و به پندار پوچ خود با پیشرفت ایران اسلامی مقابله می‌کنند. چه خیال باطلی که ایران کنام شیران است و با شهادت سلیمانی‌ها، شهریاری‌ها و فخری‌زاده‌ها و بسیاری دیگر نه تنها ذره‌ای پا پس نخواهند کشید، بلکه بزودی شاهد اقتدار روز افزون انقلاب مقتدر ایران سرافراز خواهند بود.

ان‌شاء‌الله به لطف الهی و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای نابودی اسرائیل زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، تحقق خواهد یافت و سربازان سید علی انتقام این خباثت بزدلانه را خواهند گرفت.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان شهادت دانشمند هسته‌ای و از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور، شهید محسن فخری‌زاده، را به پیشگاه منجی عالم بشریت (عج) و نائب برحقش امام امام خامنه‌ای و ملت قهرمان و استکبارستیز ایران تبریک و تسلیت گفته و امید است سربازان گمنام امام زمان(عج) بانیان و آمران این ترور ناجوانمردانه شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

انتهای پیام
captcha