مادران ۲ شهید زنجانی آسمانی شدند
کد خبر: 3939847
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

مادران ۲ شهید زنجانی آسمانی شدند

مادر شهیدان اسلام صلاحی و ابراهیم محمدلویی، پس از سال‌ها دوری به دیدار فرزندان شهیدشان شتافتند.

آسمانی شدن 2 مادر شهید استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حدیقه ملکی‌پور، مادر شهید والامقام اسلام صلاحی از شهدای شهرستان ماه‌نشان دارفانی را وداع گفت و به سوی حق شتافت، پیکر این مادر شهید و اسوه صبر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاک سپرده می‌شود.

شهید اسلام صلاحی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان ماه‌نشان دیده به جهان گشود، پدرش ولی‌الله کارگر بود. او تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به‌ عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت.

این شهید والامقام در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۳۶۴ در فاو عراق ردای سرخ شهادت را بر سر کشید و روح بلندش به آسمانیان پیوست. پیکر مطهرش مدتی در منطقه جا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای روستای اوریاد به خاک سپرده شد.

حاجیه خانم احمدی، مادر شهید ابراهیم محمدلویی از شهدای شهرستان زنجان نیز پس از سال‌ها دوری از فرزند شهیدش به دیار باقی شتافت. مراسم خاکسپاری پیکر این مادر شهید و اسوه صبر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بهشت زهرا (س) زنجان برگزار شد.

گفتنی است شهید ابراهیم محمدلویی چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۵، در روستای مهاباد از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. پدرش محمد نام داشت، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به شغل کارگری مشغول بود و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

هفتم دی‌ماه سال ۱۳۶۰، ‏در مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید والامقام در جوار دیگر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای پایین شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha