تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان؛ از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش
کد خبر: 3940546
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان؛ از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش

مدیر آموزش‌ و پرورش ملایر گفت: کیفیت‌بخشی به پژوهش‌سرا و آزمایشگاه‌های مدارس در راستای کیفی‌سازی تعلیم و تربیت، تقویت مبانی علمی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از اولویت‌های اصلی آموزش‌ و پرورش است.

تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ملایر، محمدرضا بشری، مدیر آموزش‌ و پرورش ملایر، 22 آذرماه در جلسه کمیته کیفیت‌بخشی پژوهش‌سرای شهید احدی ملایر به مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به پژوهش‌سرا و آزمایشگاه‌های مدارس در راستای کیفی‌سازی تعلیم و تربیت، تقویت مبانی علمی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از اولویت‌های اصلی آموزش‌ و پرورش است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی حوزه دانش‌آموزی و دبیران، افزود: برای غنی شدن محیط‌های یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم تا هم محیطی شاد برای آموزش و فراگیری دانش‌آموزان تأمین شود و هم مبانی نظری دانش‌آموزان در حوزه کاربردی پیوند مناسبی داشته باشد هرچند انجام این کار به‌صورت غیرحضوری خلاقیت خاص خود را می‌طلبد.

مدیر آموزش‌ و پرورش ملایر با تأکید بر اهتمام عوامل آموزشی و اجرایی تمام مدارس نسبت به ارجاع دانش‌آموزان مستعد به پژوهش‌سرا، ادامه داد: اثربخشی یک محیط یادگیری مساعد و جریان تربیتی و یادگیری فعال، به میزان اهتمام متولیان آموزش در مدارس و فراهم کردن زمینه پژوهش‌های علمی نیز بستگی دارد.

وی یادآور شد: در راستای استفاده همه دانش‌آموزان در سطوح ابتدایی، متوسطه اول و دوم از امکانات علمی، فناوری و آزمایشگاهی، پژوهش‌سرای شهرستان را از نظر کیفی، نیروی انسانی و تجهیز لوازم موردنیاز حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

بشری همچنین با اشاره به طرح‌های متنوع اجرایی در پژوهش‌سرا، اظهار کرد: این برنامه‌ها فرصتی است تا مدیران مدارس بتوانند هوشمندانه‌تر عمل کنند و هدف‌گذاری‌های دقیق‌تری انجام دهند و روش‌های مشارکتی و فردی را برای پرورش استعدادها و هدایت آن‌ها در مسیر درست برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی با تأکید بر تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در مسابقات و جشنواره‌های پژوهش‌سرا، اظهار کرد: با جشنواره‌هایی که در حوزه دبیران و دانش‌آموزان برگزار می‌شود پس از شناسایی نیروهای توانمند و مستعد تلاش می‌شود این افراد بتوانند به‌صورت مستمر توانمندی خود را تقویت کرده، اشاعه داده و با پژوهش سرا ارتباط مؤثر و مستمر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha