استمرار اجرای طرح «سه‌‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3940580
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

استمرار اجرای طرح «سه‌‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانو‌های مساجد کردستان از استمرار اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدا، جوانان انقلابی و فعالان مسجدی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ هفته از «سه‌شنبه‌های تکریم» در استان کردستان برگزار شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانو‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان، امروز، 22 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» یکی از برنامه‌های موفق ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا شده است، افزود: این طرح به منظور احیای کارکرد فرهنگی ـ اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده شهدا همزمان با ایام دهه کرامت در استان کردستان آغاز شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانو‌ن‌های مساجد کردستان بیان کرد: 14 هفته موفق و تأثیرگذار از این طرح با تجلیل از خانواده‌های شهدا، جوانان انقلابی و فعالان مسجدی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون‌های مساجد است، اعلام کرد: تلاش می‌شود با معرفی چهره‌های ماندگار، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.

گلباغی با اشاره به استمرار اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت خانواده شهدا تا پایان سال تصریح کرد: خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، نخبگان، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی ـ هنری، خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

وی شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی، دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha