برنامه‌های دهه فجر با نوآوری اجرا شود / پیام انقلاب را با هنر فاخر به دنیا معرفی کنیم
کد خبر: 3940633
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

برنامه‌های دهه فجر با نوآوری اجرا شود / پیام انقلاب را با هنر فاخر به دنیا معرفی کنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم به‌کارگیری نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های دهه فجر، گفت: کارگروه‌های ستاد دهه فجر در راستای جذابیت برگزاری مراسم ملی و مذهبی تلاش کنند؛ باید با بهره‌گیری از هنر فاخر سعی کنیم پیام انقلاب و نظام اسلامی را در قالب هنر به دنیا معرفی کنیم.

برنامه‌های دهه فجر با نوآوری اجرا شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۲۲ آذرماه در جلسه کارگروه تخصصی ستاد دهه فجر این استان با بیان اینکه نظام اسلامی ایران، یک جمهوری مردمی مبتنی‌ بر احکام اسلامی و معارف دینی است، اظهار کرد: جمهوری به‌ معنای آن چیزی است که به مردم تعلق دارد و حکومت اسلامی یعنی حکومتی که بر پایه و اساس احکام دینی و شریعت اسلامی است.

وی با بیان اینکه به‌طور یقین در جمهوری اسلامی ملاک مسئولیت‌ها، دانایی و توانایی در خدمتگزاری به مردم و تعهد است، گفت: کسی‌که در خدمتگزاری به مردم داناترین و تواناترین است و بیشترین تعهد را به احکام اسلامی داراست شایسته‌ترین فرد برای پذیرش و انتخاب مسئولیت‌ها و خدمتگزاری مردم است.

شاهرخی با یادآوری اینکه راه رسیدن به جمهوری اسلامی سخت و دشوار بود، افزود: نظام سلطه با بهره گرفتن کلیه امکانات بیش از دو قرن با برنامه‌ریزی به‌دنبال دین‌زدایی و اسلام‌زدایی بود ولی به لطف خداوند، هوشمندی امام راحل و استقامت و پایمردی مردم ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی برای ملت ایران رقم خورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه با وجود سختی‌ها و مشکلاتی همچون تحریم، توطئه کودتا، ترور، ایجاد آشوب‌های داخلی و تحمیل جنگ خارجی ملت ایران در ۲۲ بهمن پیروز شد و در تداوم انقلاب نیز این مسیر سخت تاکنون طی شده است، افزود: مردم استان لرستان در طول دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب، و همچنین هشت سال دفاع مقدس سرافرازانه و سربلند عمل کردند تا جایی که مقام معظم رهبری از لرستان به‌عنوان مرکز تدین و انقلابی‌گری یاد می‌کنند.

لزوم بهره‌گیری از زبان هنر در معرفی پیام انقلاب

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری ۲۲ بهمن امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با تولید محتوا همراه با نوآوری، اندیشه، فکر و برنامه‌ریزی باشد، تصریح کرد: کارگروه‌های ستاد دهه فجر در راستای جذابیت برگزاری مراسم ملی و مذهبی تلاش کنند؛ باید با بهره‌گیری از هنر فاخر سعی کنیم پیام انقلاب و نظام اسلامی را در قالب هنر به دنیا معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه مردمی بودن برنامه‌های ملی و مذهبی ایران و حضور جوانان، نوجوانان و کلیه اقشار امر منحصر به فردی است که باید این دستاورد را حفظ کرد، گفت: نه‌ تنها در دهه فجر بلکه در تمام ایام سال و قبل از شروع جلسات ادارات حتی با یک تماس تلفنی و یا تصویری با جانبازان جویای حال‌شان باشیم که این امر نشان می‌دهد به یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های جانبازان هستیم.

وی با بیان اینکه در دهه بصیرت نیازمند قلم‌زنی و مقاله‌نویسی در نشریات در راستای روشنگری در رابطه‌ با اتفاقات این دهه هستیم، اظهار کرد: اگر اقدام مناسبی انجام نشود عده‌ای تاریخ را تحریف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha