ارسال 555 اثر به جشنواره علامه حلی استان مرکزی
کد خبر: 3942767
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

ارسال 555 اثر به جشنواره علامه حلی استان مرکزی

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی از ارسال 555 اثر به جشنواره استانی علامه حلی خبر داد و گفت: از این تعداد، 44 اثر برگزیده شدند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی، امروز، دوم دی‌ماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه استان و تجلیل از نفرلات برتر که در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) اراک برگزار شد، تعداد مقالات ارسالی استان مرکزی به دوره دوازدهم جشنواره علامه حلی را 555 اثر بیان کرد و گفت: آثار ارسالی نسبت به سال قبل 7درصد کاهش دارد و از مجموع مقالات 44 اثر برتر کسب شده است.

وی با بیان اینکه کاهش 27 درصدی مقالات در بخش آقایان را شاهد بودیم، از رشد قابل توجه آثار ارسالی در بخش بانوان خبر داد و افزود: سال گذشته بانوان 62 مقاله ارسال کردند که این تعداد امسال به 166 اثر رسید. همچنین استان مرکزی موفق شد رتبه اول ارسال مقالات را در جشنواره علامه حلی در سطح کشور را کسب کند که این موضوع با توجه به تعداد مقالات و تعداد طلبه‌های شرکت‌کننده ارزیابی‌شده است.

دبیر جشنواره علامه حلی استان مرکزی عدم برگزاری دوره‌های آموزشی در زمان شیوع کرونا، ایجاد حساسیت‌ها در جامعه برای برگزاری مراسمات، فشردگی دورس حوزه‌های علمیه‌، تداخل زمان برگزاری مراسم با امتحانات طلاب، داشتن شرایط سنی و عدم حمایت مالی از اساتید راهنما را از مهمترین دلایل کاهش ارسال مقالات در سال جاری بیان کرد.

حجت‌الاسلام مرتضوی، مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک نیز در این مراسم گفت: پژوهش‌ها نیازمند زیرساخت هستند و متأسفانه کمبود زیرساخت‌ها در بخش آقایان بیشتر از بانوان است. برای پژوهش در حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستیم که باید به روز شود.

وی ضرورت پرهیز از سطحی‌نگری در حوزه پژوهش را مورد تأکید قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در حوزه پژوهش به ویژه پرداختن به علوم روز و رفع گرفتاری مردم توجه ویژه دارند. رسالت معرفی مبانی دینی و به روز کردن آن برعهده حوزه علمیه است.

مرتضوی تربیت اساتید قوی در حوزه پژوهش را زمینه‌ساز تقویت پژوهش‌های کاربردی بیان کرد و گفت: الفبای اولیه پژوهش را باید آموزش داد. لازم است اساتید خود در خوزه پژوهش دست به قلم باشند تا بتوانند شاگردانی موفق تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha