جشنواره تئاتر کردستان به کار خود پایان داد
کد خبر: 3943087
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
با معرفی برگزیدگان

جشنواره تئاتر کردستان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر کردستان با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی و معرفی گروه‌های برتر سوم دی‌ در کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان سوم دی‌ماه در اختتامیه سی‌و‌یکمین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان اظهار کرد: در سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر کردستان که از یکم دی‌ماه به صورت آنلاین در استان آغاز شد و امروز با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد، حدود پنج هزار نفر از نمایش‌ها که از طریق شبکه اینترنتی کوردمی پخش شد، دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: حضور جوانان در کنار پیشکسوتان تئاتر در این دوره از جشنواره ترکیب زیبایی از بازیگران را خلق کرده بود چراکه جوانان با الگوبرداری از پیشکسوتان تئاتر می‌توانند آینده خوبی برای تئاتر استان رقم بزنند.

وی با اعلام اینکه صحنه تئاتر ماحصل تلاش پیشکسوتانی همچون مظفر پرتوماه، قطب‌الدین صادقی و بهروز غریب‌پور است، عنوان کرد: برای اینکه چراغ تئاتر به خاطر کرونا خاموش نشود، آثار این دوره از جشنواره فیلمبرداری و از طریق شبکه تلویزیونی کوردمی پخش شد.

رستمی با اشاره به اینکه اتفاقات فرخنده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان در چند سال اخیر افتاده و نگاه مدیریت ارشد استان به زیرساخت‌های فرهنگ ویژه بوده است، اعلام کرد: اهتمام ویژه‌ای برای احداث پنج پلاتو در شهرهای مریوان، سقز، بیجار، دیواندره و کامیاران به کار گرفته شده است که این مهم منجر به توسعه فضای فرهنگی استان کردستان می‌شود.

حشمت‌اله صیدی، شهردار و دبیر سی‌و‌یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان نیز در این مراسم عنوان کرد: رویدادهای فرهنگی متفاوتی همچون نامگذاری روز سنندج، شهر خلاق موسیقی و برگزاری المپیادهای ورزشی در این چند سال اخیر به همت شورا و شهرداری سنندج برگزار شده است.

وی افزود: سال گذشته مراسم روز جهانی نوروز به دلیل شیوع کرونا لغو شد اما امسال تلاش می‌شود این برنامه در پارک دگران سنندج برگزار شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه تنها وظیفه شهرداری انجام کارهای عمرانی نیست، بیان کرد: سعی کردیم پروژه‌های عمرانی را هم با نگاه فرهنگی اجرایی کنیم که نمونه آنها پیاده‌راه فردوسی، بازسازی پارک امیریه و احداث باغ ایرانی است.

وی با اشاره به حضور ۹ گروه نمایشی در این دوره از جشنواره تئاتر استان یادآور شد: در روز نخست شش نمایش و در دومین روز هم سه نمایش به اجرا درآمد.

در ادامه، با رأی هیأت داوران در بخش آفیش و بروشور از شعیب مکتبداری با نمایش «روییدن» از سنندج، در بخش طراحی لباس نیما ایمانزاده برای نمایش «باب بارا»، در بخش طراحی صحنه شعیب مکتبداری با نمایش «روییدن» از سنندج، در بخش بازیگری زن به طور مشترک میدیا ذاکری بازیگر نمایش «خون منتشرشد» از بیجار و پریسا قلی‌پور بازیگر نمایش «روییدن» از سنندج، در بخش بازیگری مرد ایوب طالب‌پور برای نمایش «خون منتشر شد» از بیجار، در بخش نویسندگی صابر دلبینا نویسنده نمایش «خون منتشرشد»، در بخش کارگردانی نیما ایمانزاده کارگردان نمایش «باب بارا» از سنندج به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شدند.

گروه نمایش «خون منتشر شد» جایزه خود را به بهمن مرادنیا، استاندار کردستان به پاس حمایت‌ از تئاتر و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اهدا کردند.

لوح سپاس ویژه سی‌و‌یکمین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان نیز به فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نمایندگی از خانواده بهداشت و درمان استان تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha