آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3946757
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از آزادی سه عضو یک خانواده که به دلیل محکومیت مالی تحمل حبس می‌کردند، با گذشت شاکی و همزمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان خبر داد.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، محکومیت‌های مالی را از شاخص‌ترین عناوین مجرمانه در مریوان دانست و اظهار کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر جامعه شده است، شاهد افزایش محکومان جرائم مالی در زندان‌ها هستیم که این مهم نیازمند حضور خیرین و گذشت شکات از قسمتی از حق خود بوده است.

وی افزود: سه عضو یک خانواده (پدر و دو پسر) که به دلیل بدهکاری 500 میلیون تومانی در زندان مریوان تحمل حبس می‌کردند با گذشت شاکی و کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان بیان کرد: در این پرونده شاکی با دریافت 70 میلیون تومان و گذشته 430 میلیون تومان از حق خود در امر خیر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به یاری این خانواده زندانی شتافتند.

وی یادآور شد: از 70 میلیون تومان اعتبار پرداختی به شاکی نیز 50 میلیون تومان آن با کمک خیرین و 20 میلیون تومان دیگر با کمک ستاد دیه تأمین شده است که امروز، 21 دی‌ در بازدید رئیس کل دادگستری استان کردستان از زندان مریوان زمینه آزادسازی این زندانیان فراهم شد.

انتهای پیام
captcha