بقاع متبرکه کردستان؛ میزبان سوگواره «یاس نبوی»
کد خبر: 3946966
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

بقاع متبرکه کردستان؛ میزبان سوگواره «یاس نبوی»

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ایام فاطمیه دوم در سطح استان خبر داد و گفت: پنج بقعه متبرکه استان کردستان میزبان سوگواره یاس نبوی می‌شوند.

حجت صبوری، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سوگواره «یاس نبوی» هرساله به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ایام فاطمیه برگزار می‌شود که مورد استقبال عزاداران آن حضرت قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت کرونایی و به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس سال جاری سوگواره «یاس نبوی» با ظرفیت محدود و در تعداد کمتری از بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان کردستان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ایام فاطمیه دوم از 25 تا 29 دی‌ماه جاری در سطح استان کردستان خبر داد و بیان کرد: پنج بقعه متبرکه استان کردستان میزبان سوگواره یاس نبوی هستند.

وی عنوان کرد: سوگواره یاس نبوی در دو شهرستان بیجار و قروه و در امامزادگان هاجر و سارا، امامزادگان پیرتاج، بقعه آیت‌الله فاضل گروسی، بقعه میرفروغ‌الدین و صاحبه خاتون برگزار خواهد شد.

صبوری به سایر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این ایام فاطمیه اشاره و اعلام کرد: در ایام فاطمیه از محل نیات واقفان خیراندیش استان کردستان بسته‌های معیشتی تهیه شده و بین خانواده‌های نیازمند سطح استان توزیع می‌شود.

وی از توزیع بسته‌های معیشتی بین خدام مساجد سطح شهر سنندج خبر داد و یادآور شد: خدام 90 مسجد سطح شهر سنندج امروز، 22 دی‌ از محل نیات واقفان خیراندیش بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha