ضرورت تقویت شورای روحانیت در کردستان / جوان‌گرایی در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 3947504
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

ضرورت تقویت شورای روحانیت در کردستان / جوان‌گرایی در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به ضرورت ارتقای سطح علمی شورای روحانیت اشاره کرد و افزود: شورای روحانیت باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب از لحاظ علمی، معنوی و مادی تقویت شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان، امروز، 24 دی‌ در نشست مسئولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور تقویت شورای روحانیت را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: از اقدامات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جهت تقویت شورای روحانیت حمایت می‌کنیم.

وی به ضرورت ارتقای سطح علمی شورای روحانیت اشاره کرد و افزود: شورای روحانیت باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب از لحاظ علمی، معنوی و مادی تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه انتخاب اعضای شورای روحانیت نباید، محفلی و رفاقتی شود، بیان کرد: اعضای شورای روحانیت باید از بین برترین‌ها انتخاب شوند، چراکه اعضای شورای روحانیون ضمن به حداقل رساندن خطاها مقبولیت این شورا را بین افراد جامعه تضمین خواهند کرد.

وی اعلام کرد: مدیران و مسئولان مرکز بزرگ اسلامی در شهرستان‌ها در انتخاب اعضای شورای روحانیت نباید نوع ارتباط خود با ماموستاها را ملاک قرار دهند بلکه باید اصل شایسته‌سالاری ملاک انتصاب افراد در شورای روحانیت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه همسان‌سازی پرداختی به اعضای شورای روحانیت با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: کسانی که در مسیر خدمت بیشترین زمان و وقت را صرف می‌کنند، باید مورد توجه و تشویق قرار گیرند. بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات مردم مورد توجه قرار گیرد و پاسخگویی به سؤالات در کوتاه‌ترین زمان و به صورت آنلاین انجام شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه عصر امروز عصر ارتباطات بوده و شورای افتا باید از این ظرفیت به نفع مردم و در جهت رفع شبهات دینی بیشتر بهره‌مند شود، اظهار کرد: ارسال پاسخ مردم از طریق کانال‌های مختلف زمینه ارتقای خدمات و سطح شورای روحانیت را فراهم می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین نکات در فضای اداری را چیدمان و در مجموع دکوراسیون دانست و ادامه داد: ارباب رجوع وقتی وارد می‌شود، باید مکان و فضای مناسب را ببیند، محل مراجعه ما فقط ارائه خدمات خشک نیست. در این راستا ارتقای وضعیت مکانی شوراهای افتا با هدف ایجاد رفاه برای ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه حفظ شأن علما و روحانیت باید ملاک عمل باشد، گفت: با حفظ حرمت اعضای شورای افتا که بعد از سال‌ها تلاش امروز به سن کهولت و بازنشستگی رسیده‌اند، نیروهای جوان متدین، توانمند و انقلابی به بدنه شوراهای افتا تزریق شوند.

وی ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری نشست هم‌اندیشی بین رؤسای مرکز بزرگ اسلامی و رؤسای دادگستری‌های استان را ضروری خواند و اعلام کرد: برگزاری این‌گونه جلسات ضمن ارتقای توان علمی شوراهای افتای سطح سازمان را ارتقا می‌بخشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان یادآور شد: سطح مرکز بزرگ اسلامی در شهرستان‌ها باید ارتقا پیدا کند و این مهم باید به یک گفتمان همه‌گیر بین مجموعه تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha