آغاز فعالیت دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در کردستان
کد خبر: 3947559
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

آغاز فعالیت دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از آغاز به‌کار دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف دریافت آثار منتشر شده خبرنگاران و اصحاب رسانه از امروز، ۲۴ دی خبر داد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف دریافت آثار منتشر شده، خبرنگاران و اصحاب رسانه از امروز، 24 دی‌ماه در کردستان آغاز به کار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir) و ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی اعلام کرد: مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: جشنواره کتاب و رسانه در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب‌خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی» و... برگزار می‌شود.

مخدومی بیان کرد: فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ ۱۷ مردادماه تا یکم بهمن ماه سال جاری را به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: آئین اختتامیه اولین جشنواره کتاب و رسانه در روز 17 اسفندماه سال جاری که سال روز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی است، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha