فعالیت ۴۵ روحانی مستقر در روستاهای کردستان
کد خبر: 3947722
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

فعالیت ۴۵ روحانی مستقر در روستاهای کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۴۵ روحانی مستقر در روستاهای استان کردستان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جلسه کارگروه تبلیغ استان کردستان که امروز، 25 دی‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵ روحانی مستقر در روستاهای استان کردستان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند.

وی افزود: ساماندهی و تجهیز خانه‌های عالم ظرفیتی مؤثر برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی در مناطق روستایی است و با استقرار روحانیون در مناطق روستایی می‌توان شاهد توسعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در روستاها شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر استقرار روحانیون در روستاهای مورد نیاز، این اداره‌کل درصدد است نسبت به افزایش تعداد روحانیون مستقر در روستاهای استان کردستان اقدام کند.

وی با اشاره به جایگاه متعالی روحانیون به واسطه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام بیان کرد: برهمین اساس همواره روحانیون از گذشته تاکنون از اعتماد و جایگاه ویژه‌ای بین مردم برخوردار بوده‌اند.

حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه باید از توان و ظرفیت روحانیون همچنان در راستای تبلیغ دین مبین اسلام و جلب اعتماد مردم برای ترویج مباحث دینی و قرآنی استفاده برد، یادآورشد: روؤسای ادارات تبلیغات اسلامی باید با شناسایی و استفاده از توان روحانیون مستقر زمینه تبلیغ دین در مناطق محتلف استان را فراهم آورند.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد ساماندهی روحانیون مستقر، تجهیز خانه‌های عالم و به کارگیری ظرفیت روحانیون مستقر جدید در مناطق مورد نیاز استان کردستان اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha