بیانیه گام دوم سرلوحه برنامه‌های دهه فجر باشد
کد خبر: 3948075
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

بیانیه گام دوم سرلوحه برنامه‌های دهه فجر باشد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه دهه فجر شاخص هویت ملی، دینی و انقلابی ایران اسلامی است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر تبلور یابد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی کردستان در جلسه کارگروه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان که امروز، 27 دی‌ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان استان مزین به مجاهدت‌های خاموش است که باید این مهم به در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر مورد توجه قرار گیرد.

وی مساجد و مکان‌های مذهبی در کردستان را ظرفیتی برای کار فرهنگی دانست و افزود: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از توجه مردمان این دیار به برنامه‌های فرهنگی و دینی دارد و در این راستا و با توجه به بینش مردم، مساجد ظرفیت و پایگاه خوبی برای گرامیداشت برنامه‌های متناسب با دهه فجر است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه دهه فجر شاخص هویت ملی، دینی و انقلابی ایران اسلامی است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر تبلور یابد.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در سطح کانون‌های مساجد استان و مؤسسه‌های قرآنی زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: 10 محفل انس با قرآن به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح 10 شهرستان استان در بستر فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

احمدی برگزاری مسابقه کتابخوانی از «وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره)» در فضای مجازی، برگزاری «مسابقات قرآنی و فرهنگی مرتبط با ایام‌الله دهه فجر»، «تجلیل از روحانیون و فعالان قرآنی»، «تجلیل از روزنامه‌نگاران و نشریات فعال»، برگزاری همایش منطقه‌ای شعر «مرد میدان»، «سرکشی از روحانیون و طلاب عضو کانون‌های مساجد استان»، اجرای برنامه «مشاعره» پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، «طنین گلبانگ الله اکبر در مساجد استان» در شب 22 بهمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در صورت برگزاری همگام با سایر هموطنان را از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر برشمرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شده و در مساجد رشد و توسعه‌یافته است، عنوان کرد: باید برنامه‌هایی اجرایی در این ایام بیشتر با محوریت مساجد برگزار شود.

کامل گلباغی، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری فجر جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط بین مردم، برنامه‌ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را از دیگر وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی» در سطح کانون‌های مساجد افزود: معرفی کانون‌های برگزیده این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر و پایان مرحله دوم فهما، توزیع کمک‌های مؤمنانه بین خانواده‌های نیازمند و طلاب و روحانیون، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد با محوریت دهه مبارک فجر در سامانه بچه‌های مسجد از جمله برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گرامیداشت دهه فجر امسال است.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته‌های فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن دهه مبارک فجر امسال اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha