تعصبات کورکورانه ما را از مسیر اصلی اسلام دور می‌کند
کد خبر: 3948551
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
ماموستا شیرزادی:

تعصبات کورکورانه ما را از مسیر اصلی اسلام دور می‌کند

امام جمعه شهرستان مریوان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تعصبات کورکورانه ما را از مسیر اصلی دین اسلام دور کند گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف سلایق و عقاید مسلمانان هستند، نه شیعه‌اند و نه سنی.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان، دیروز، 29 دی‌ در نشستی با جمعی از روحانیون اهل سنت شهرستان مریوان تفرقه و دودستگی را از توطئه‌های اصلی دشمنان دین اسلام دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل ترس دشمنان از رشد روزافزون دین اسلام فرقه‌ها و گروه‌های تروریستی بسیاری به نام اسلام تشکیل شده تا موج اسلام‌هراسی در جهان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این گروه‌های تروریستی ایجاد وحشت و هراس از آیین مقدس دین اسلام است، افزود: وجود این گروه‌های تروریستی مغایر با دین اسلام بوده چراکه دین اسلام با وجود هرگونه خشونت در جامعه به شدت مخالف است تا جایی که در بسیاری از آیات قرآن کریم و احادیث بزرگان دین، توجه خاصی به حفظ حریم برادر مسلمان شده است.

امام جمعه مریوان بیان کرد: گروه‌های تروریستی به نام اسلام و با پرچم اسلام و تحریک و حمایت دشمنان سعی دارند تا تعریف جدیدی از چهره اسلام بین سایر ادیان آسمانی داشته باشند. در دهه‌های اخیر آمارهای مستندی از گرایش بسیار بالای جوانان غربی به دین مبین اسلام ارائه شده است که این خود زنگ خطری برای جریان‌های سکولار، صهیونیستی و دنیای استکبار بود.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: دشمنان به دنبال راهکاری برای نشان دادن چهره‌‌ای ساختگی از دین رحمانی اسلام هستند و امروز وجود گروه تروریستی در کشورهای اسلامی نتیجه برنامه‌ریزی دشمنان برای تخریب جایگاه اسلام در جهان است. در این راستا نباید اجازه دهیم که تعصبات کورکورانه ما را از مسیر اصلی دین اسلام دور کند چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف سلایق و عقاید مسلمانان هستند، نه شیعه‌اند و نه سنی.

امام جمعه مریوان در پایان یادآور شد: بی‌شک گروه‌هایی که همواره به دنبال ایجاد دودستگی بین مسلمانان هستند، به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به جریان‌های اسلام‌ستیز، سرویس‌های جاسوسی بیگانه، جریان جهانی صهیونیسم هستند.

انتهای پیام
captcha